parallax background

SEO: Търсачките – как точно работят?

SEO: Търсачките – как точно работят?

Работата на търсещите машини, или както сме свикнали да ги наричаме – търсачките, се извършва в две стъпки. Първата е индексиране, а втората е осигуряване на отговори. Ето какво се случва при всяка една от тях.

Първа стъпка: индексиране

Индексът представлява база-данни, в която се съдържаща копие от дадено съдържание. Затова процесът на вкарването му в базата данни на търсачката се нарича индексиране. Освен „индексиране“, са популярни и наименованията „обхождане“ или „пълзене“, които се свързват предимно с визуализирането на процеса.


За да си представим по-ясно търсенето в глобалната мрежа, може да я сравним с мрежата от спирки на градския транспорт. Всяка отделна спирка е уникален документ (уеб страница, PDFJPEG или друг вид файл). Търсачката в случая обхожда всички възможни спирки из града.


Пътят, по който се движи са линковетеТази мрежа всъщност е структурата, която свързва всички страници заедно. На този етап се включват автоматизираните роботи на търсачките (наричани още ботове или паяци). Те имат за цел да обходят и „пропълзят“ из милиардите, свързани помежду си, документи в интернет. Когато го направят, те дешифрират техните кодове и прибират за съхранение само избрани парченца от тази огромна база данни. На по-късен етап, когато е нужно и има заявка за търсене, те ще бъдат извадени.

Не е лесно да се пазят милиарди страници, които трябва да бъдат достъпни само за част от секундата. Затова компаниите, които поддържат търсачките имат изградени центрове за данни по целия свят, в които хиляди машини обработват огромно количество информация.

Втора стъпка: осигуряване на отговори

Тази важна стъпка е свързана с взаимодействието с потребителите. На този етап търсачките им предоставят списък със страници, които са най-близки до тяхното търсене. Ако при първата стъпка визуализирахме спирки на метрото, то тук просто можем да си представим търсачките като машини, които дават отговори.


Когато човек търси нещо в интернет, търсачката разравя милиарди документи. Когато намери подходящо съдържание тя му предлага две неща: от една страна – резултати, които са близки до заявеното от него, и от друга – подреждане на тези резултати, според популярността на уеб сайтовете.

Как търсачката определя кой сайт да покаже приоритетно?

Процесът на оптимизация е тясно свързан с категоризирането на сайтовете, спрямо това дали те са подходящи, популярни, приложими и уместни спрямо дадено търсене.


Какво значи да си „подходящ“? За една търсачка да си подходящ означава повече от това просто да намери страницата с търсените думи. С години инженерите разработват методологии, с които получените резултати да съвпадат максимално с търсенето. За да се случи това, търсачката ги подрежда на два принципа.


Релевантност и популярност. От една страна, резултатите се подреждат спрямо това доколко са уместни и се доближават до търсенето. От друга страна, търсачките предполагат, че колкото по-популярна е една страница, сайт или документ, толкова по-значимо ще е съдържанието, което има в тях. Това предположение се свързва и с удовлетвореността на потребителите от показаните резултати и дали, след намиране на конкретна информация, те се връщат отново в търсачката за ново търсене. 

Резултатите могат да бъдат подредени и по честота на посещаемост, по брой направени хипервръзки към тях и различни други фактори.


АлгоритмиТе се използват, за да определят въпросните релевантност и популярност. С тези математически уравнения се отсява подходящото съдържание от неподходящото, след което то се подрежда и класифицира. Самите алгоритми се влияят от много променливи. В маркетинга те се наричат фактори за оценяване.


Фактори, които влияят на оценката. За съжаление самите търсачки не дават ясни индикации как могат да се подобрят резултатите от едно търсене, за да се генерира по-голям трафик. Но все пак, на база на много добри практики, са изведени няколко полезни съвета.

СЪВЕТИ ОТ GOOGLE и BING ЗА ПО-ДОБРО КЛАСИРАНЕ:

  • Направете страницата си с оглед на потребителите, а не на търсачките.
  • Не слагайте фалшиво съдържание и различно, от това, което предлагате.
  • Нека сайтът Ви има ясна йерархия и текстови линкове. Всяка страница трябва да бъде достъпна с най-малко една статична текстова връзка.
  • Създайте полезен и богат на информация сайт. Нека страниците му ясно и точно описват тяхното съдържание.
  • Използвайте ключови думи.
  • Обновявайте често съдържанието.
  • Уверете се, че съдържанието не е „затворено“ в мултимедия (Adobe Flash Player, JavaScript, Ajax), която ботовете не могат да намерят.
  • Следвайки същия принцип, се уверете, че името на Вашата фирма не се показва само чрез лого, а и чрез текст.


Тези изброени фактори, от които зависи дали ще се класирате на първо място в търсачките са само една миниатюрна част, защото те всъщност са стотици. Но познаването на най-основните от тях е добра база за опознаване и разбиране на принципите, на които работят така важните за всички „търсещи машини“.


Задълбоченият им анализ е в основата на работата на специалистите, която те базират на опит от практиката и може да бъде приложен когато имате нужда от напътствия за оптимизацията.


Ще се радваме да Ви помогнем, ако сте решили, че е време да подобрите резултатите на Вашия сайт.

Ползите от SEO-оптимизиран сайт:



Изтласква Вашия сайт на първи позиции в Google по ключови думи от Вашия бранш;
Увеличава посещенията от потребители, които търсят точно Вашия тип услуги, а не произволни посетители
Приток на нови партньори и клиенти
Популяризира сайта и фирмата Ви, прави откриването Ви в Интернет по-лесно и повишава доверието към Вас
Покачва продажбите и възможността за достигане до 100% от потенциалните Ви клиенти

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close