SEO оптимизация е термин, който навлиза в ежедневието ни все по-често. Мнозинството от нас вече знае какво е то – оптимизация на уеб страници, следствието от която е, че уеб страницата бива лесно намирана от търсачките. Следователно, SEO оптимизацията влияе силно на това колко души влизат в дадена страница. Има още куп видове рекламиране на сайтове, но напоследък методът на SEO оптимизация е най-ефективен и сигурен, също и предпочитан. Ами да – само си представете колко усилия и инвестиции се хвърлят в една обичайна рекламна кампания!
Създаването на рекламите, плащането (все по-скъпо в интернет). И накрая – всичко това е… временно или само докато рекламният бюджет приключи. А иначе посетителите, повлияни от SEO оптимизация просто биват препращани към уеб страниците от търсачки като Гугъл например след търсене на ключови слова. Още едно предимство на SEO оптимизацията е, че тя рекламира сайта не чрез реклами, банери и така нататък, известни още като спамове, а просто прави уеб страницата по-лесна за намиране. Логично е, че повече интернет посетители ще се доверят на сайт, намерен от търсачка, а не на сайт, предложен чрез някой мигащ банер из интернет.
Методът на SEO оптимизация влияе най-вече на психиката – след като сайтът Ви е някъде нагоре из класацията на резултатите от търсенето, то той е достатъчно добър и качествен, за да бъде там, а не е просто платена реклама.
Разбира се, за да е успешна една SEO оптимизация, има много предварително фактори, които са важни. За начало е редно човекът или хората, занимаващи се със SEO оптимизацията на сайта Ви, да се информират добре за спецификата на съдържанието му, тоест да знаят какво ще рекламират. Следващата стъпка в SEO оптимизацията е да се проучи конкуренцията – защо други уеб страници излизат над Вашата в резултатите от търсенето, с какво те са по-различни или по-добри. Не без значение е и спецификата на търсене на въпросната търсачка или търсачки точно в областта, с която се занимава Вашият сайт.
Трябва се проучат често търсените ключови думи. Популярността на страницата също е от значение за една успешна и качествена SEO оптимизация – това обикновено се случва чрез външна и вътрешна оптимизация на сайта. Създава се и се конфигурира профил в системата на съответната търсачка. След това идват довършителните дейности по една SEO оптимизация, макар и често да са малко досадни – например ръчното добавяне на уеб сайта в популярни и търсени уеб каталози, директории и така нататък.
Накрая винаги се предоставя отчет за свършената работа по SEO оптимизацията, за да се прецени доколко качествена и ефективна е тя.
Вече се предлагат кратки курсове, в които може лесно да усвоим всички тези на пръв поглед сложни дейности, така че да можем сами да се справим със SEO оптимизацията.