Резултатите в търсачките и измерването на успеха
Казват, че ако можете да измерите успеха, може и да го увеличите. Във всяка сфера на живота това правило е приложимо, но когато става въпрос за оптимизация на резултатите в търсачките, това измерване наистина е от изключително значение.
Въпреки че всеки бизнес има свои специфики и всеки отделен сайт залага на различно съдържание и структура, измерването на представянето им се ръководи от едни и същи принципи.
Индикатори за упех
Един от важните индикатори, който е желателно да се следи на месечна база е първоизточника на трафик към Вашия сайт. Начинът, по който са стигнали потребителите до Вас може да Ви ориентира индиректно за поведението им спрямо продуктите или услугите Ви. Своевременният анализ дали трафикът се генерира чрез директна навигация, линкове от мейли и промоции или от запитвания през търсачките е предпоставка за адекватна стратегия и постигане на по-добри резултати.
Ако има промяна в търсенето по ключова дума, трябва да го вземете под внимание. Това наблюдение може да Ви донесе полезна информация за наличието на нови изисквания и потребителски нужди, с които да съобразите съдържанието на сайта си. Също така може да се проверят резултатите за изминали периоди и да се отбележи дали има специфично време през годината когато търсенето се увеличава и това да се заложи в бъдещите планове за оптимизация. Същото важи и за следенето на трафика към отделните страници от сайта, което дава информация за това кое съдържание се индексира по-успешно в търсачките.
Ако анализът на посочените фактори доказва, че резултатите се понижават, трябва да се провери дали не Ви е наложено наказание от страна на търсачките за неспазване на техните условия и правила. Друга причина за спад в класирането би могла да бъде промяна в сайта, които да блокират достъпа на ботовете до страниците Ви.
Понякога алгоритъмът, по който се оценява информацията в мрежата или линковете към сайта, се променят и това няма как да бъде предвидено. Решението в тези случаи е свързано с прилагането на познатите SEO инструменти в по-дългосрочен план и внимателен анализ, който да подскаже какви промени трябва да се направят. Именно в това се състои и смисълът от разглеждането на тези резултати – промяна, която цели по-добро класиране, повече трафик и повече потребители.
Това са само част от индикаторите, които трябва да се следят и да се анализират, ако класирането Ви в търсачките не е задоволително. Ако имате нужда от помощ в прилагането им, ще се радваме да бъдем полезни със знания и опит.
- в статията са използвани материали от „MOZ”