parallax background

Потребителят и търсачките – как си взаимодействат?

Потребителят и търсачките – как си взаимодействат?

 

Златното правило, за изграждане на качествено съдържание в даден сайт, е то да е направено за потребителите, а не с оглед на търсачките. Хората са движещата сила, която прави търсачките толкова мощен инструмент. Това автоматично рефлектира и върху важността на SEO оптимизацията.

Фактите и цифрите доказват най-ясно все по-нарастващата и́ роля. Само американците правят зашеметяващите 20,3 милиарда търсения за един месец. Процентът на интернет потребителите, които използват търсачките всекидневно отбелязва устойчив ръст и се очаква да се повишава още. Прогнозира се, че за 2016 година разходите за онлайн маркетинг ще достигнат 77 милиарда щатски долара. Тази сума е около 26% от предвидения бюджет за реклама като цяло.

Вашата страница удовлетворява ли потребителите след като веднъж попаднат на нея?Ако си задавате често този въпрос, то търсачките правят същото, но по милиарди пъти на ден. Правят се изследвания какво търсят те, как го търсят, успешен ли е този процес и се търсят начини той да се подобри двустранно. За един такъв категоричен отговор се плащат огромни суми в световен мащаб. И всичко започва с няколко думички написани в малко поле…

3-те вида потребителско търсене

  • Искам да направя“ – потребителите искат да извършат нещо – например да си купят онлайн дадена стока, или просто искат да гледат филм или слушат музика.
  • Искам да се запозная“ – потребителите имат нужда от информация – например да разберат кой е най-евтиният хотел в града, най-луксозният ресторант или просто търсят името на управителя на дадена фирма.
  • Искам да отида“ – потребителите искат да отидат на определен адрес в интернет т.е. търсят конкретен сайт.


Тези три вида потребителско търсене са изведени като основни, след като години са били обект на изследователски интерес. Независимо за кой вид става дума, принципите, на които то се базира са едни и същи и не се променят в годините: потребителят изразява нужда – започва да търси решение и отговор – формулира нуждата си с думи – вкарва тези думи в търсачка – навигира в резултатите – кликва на даден резултат – търси решение или отговор – при неуспешен опит продължава с търсенето.

Ако нуждите са добре формулирани и информацията в базата данни е достатъчно добре описана и релевантна към тях, следва най-важният момент в едно търсене: избирането на конкретен резултат.

Коя страница ще отвори потребителя?

С изследване е доказано как се движи човешкото око из резултатите, които излизат на първа страница. Със зелен цвят е маркирана зоната, която попада в полезрението в първите секунди, а централната оранжева част са резултатите, където погледът се концентрира.

 

 

На база на тези изследвания са направени няколко важни заключения за потребителското търсене в интернет пространството:

  • търсенето е един от най-популярните методи за намиране на информация;
  • използването му нараства с 20 % годишно;
  • категоризирането на резултатите е тясно обвързано със забелязването им от потребителя;
  • излизането като пръв резултат в търсачките не само генерира трафик, но и доверие в потребителите, като по този начин те я възприемат дадена фирма като по-значима;
  • SEO оптимизацията помага да се постигнат тези резултати.


Ако и Вие искате да се убедите в ефикасността от прилагането на SEO оптимизация за Вашия сайт, ще се радваме да бъдем полезни със знания и опит.

 

Ползите от SEO-оптимизиран сайт:



Изтласква Вашия сайт на първи позиции в Google по ключови думи от Вашия бранш;
Увеличава посещенията от потребители, които търсят точно Вашия тип услуги, а не произволни посетители
Приток на нови партньори и клиенти
Популяризира сайта и фирмата Ви, прави откриването Ви в Интернет по-лесно и повишава доверието към Вас
Покачва продажбите и възможността за достигане до 100% от потенциалните Ви клиенти

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close