parallax background

Митовете за търсачките

Митовете за търсачките

В последните години се разпространиха много митове за това как точно работят търсачките. За начинаещите в SEO областта, това предизвика объркване какво точно трябва да правят за да класират дадена страница по-напред в резултатите.
 
Ето кои са най-често разпространените грешни схващания по темата.
Записване в търсачките. В класическите времена на SEO (около 1990 година) търсачките са предлагали форми за записване, които са били част от процеса на оптимизация. Собствениците на сайтове е трябвало да отбелязват в тях страниците си, заедно с ключовите думи. След попълване, ботовете започвали да обхождат информацията и да я включват като ресурс в тяхната база данни. Този метод на работа скоро бил заместен със свободно обхождане на мрежата, защото по-голямата част от записванията били спам. Така от 2001 година насам те стават напълно ненужни. Съществува официална информация, че търсачките ползват в изключително редки случаи данните от заявки на URL. Тези форми все още се срещат понякога, ботовете наистина ги обхождат, но това не гарантира по никакъв начин добро класиране. Затова никога не плащайте за такава услуга. Най-добра практика си остава осигуряването на линкове, поместени на други сайтове.
Мета ключови думи. Преди време, мета таговете (най-вече мета ключовите думи) са били важни за процеса на SEO оптимизация. Подобно на записването в търсачките, и в този случай, методът е отхвърлен заради злоупотребата със спам. За разлика от ключовите думи обаче, мета таговете за описание и име остават важни за SEO оптимизацията, защото улесняват достъпа на ботовете до информацията.
Гъстота на ключови думи. Друг мит при SEO оптимизацията е, че използването на повече ключови думи увеличава вероятността търсачките да изведат страницата, на която те се намират, на челни позиции. Това схващане генерира страници, които изглеждат по подобен начин: „Х са най-добрите препарати за почистване, които може да ползвате за почистване. Набавете си сега качествени препарати за почистване. С тях почистването е лесно“. Много по-вероятно е сайтът Ви да бъде по-високо оценен заради външен линк към него, отколкото от 10 повторения на ключова дума, които биха могли да бъдат счетени за спам.
Платеното търсене помага на органичните резултати. Това може би е най-големият мит вSEO оптимизацията. Счита се, че плащането за реклама в търсачките подобрява драстично класирането в органичните резултати. Дори тези, които плащат стотици долари за това, не могат да потвърдят, че страниците им се взимат  под толкова голямо внимание от страна на търсачките.

Спамът

Докато има търсене, винаги ще има и спам. Създаването на спам съдържание, което цели по изкуствен начин да влияе на класирането в резултатите, се увеличава от 1990 година насам, но все повече търсачките успяват да го контролират и да се справят с него. Именно в тази насока, през последните 10 години Google изпревари конкурентите си, въвеждайки актуализацията Panda“, с която успешно отсява качественото съдържаниеТъй като и другите търсачки също влагат много време, усилия и пари в тази борба, то времето за създаването на спам се оказва, че отнема повече време отколкото качественото съдържание.

Алгоритмите на търсачките лесно разпознават ключови думи, които умишлено са разпръснати на прекалено много места в дадена страница. Те стават по-добри и в разпознаването на манипулативните линкове, които могат да се генерират от програми за взаимна обмяна на линкове (имитиращи популярност на даден линк), линк ферми или платени линкове. Напредък има и по отношение на разпознаването на уникални или дублирани текстове. Точно такива страници с нискокачествно съдържание бяха сериозно отсяти след актуализация „Panda“ наGoogle от 2011 година.
Замаскирване на информацията е друг начин, който може да се определи като спам. Той се състои в това, че се генерира съдържание, което се вижда по един начин за потребителите и по друг за ботовете на търсещите машини.
Достоверност на резултатите – търсачките постоянно проверяват за нея. Не е достъчно страницата Ви веднъж да е сред първите позиции в класацията им от резултати. Максимален ефект се постига, ако това се превърне в константа. Не забравяйте, че дори малка промяна може да повлияе на класирането. Ако резултатите се понижат, проверете за грешка или промяна в сайта, която пречи на обхождането от ботовете. Забележете и дали сайтове с подобно съдържание на Вашето също са понижили позициите си.
Това са само част от нещата, които трябва да се проверят, ако класирането Ви в търсачките не е задоволително. Ако имате нужда от помощ в прилагането им, ще се радваме да бъдем полезни със знания и опит.

 

  • в статията са използвани материали от „MOZ

Ползите от SEO-оптимизиран сайт:



Изтласква Вашия сайт на първи позиции в Google по ключови думи от Вашия бранш;
Увеличава посещенията от потребители, които търсят точно Вашия тип услуги, а не произволни посетители
Приток на нови партньори и клиенти
Популяризира сайта и фирмата Ви, прави откриването Ви в Интернет по-лесно и повишава доверието към Вас
Покачва продажбите и възможността за достигане до 100% от потенциалните Ви клиенти

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close