parallax background

Фактори, които влияят на резултатите в търсачките

Фактори, които влияят на резултатите в търсачките

Ясно е, че търсачките подбират най-добрите резултати, които да класират на първите места. Но кое прави един резултат „добър“? Все пак това е субективно понятие.
 
Когато става въпрос за търсещите машини, са валидни няколко критерия, които влияят на тази оценка. Търсачките предпочитат да показват на предни позиции страници, които са лесни за използване, разбиране и навигация. В тях трябва да се съдържа легитимна информация, която да е релевантна на търсенето. По-голяма вероятност да попаднат в челните места са сайтовете с професионален дизайн и осигурен лесен достъп за новите браузъри.

Тук е мястото да припомним, че търсачките все още не са толкова съвършени и не могат да разбират информацията в мрежата както хората и често тя остава скрита за тях под формата на снимки, видео и пр. В тези случаи е удачно да се използват мета тагове.

Взаимодействие с потребителя

Дадена страница може да се придвижи сериозно напред в класирането с резултати в търсачките, ако има пълноценно взаимодействие с потребителите. То се определя от това дали те избират друг подобен резултат и затварят текущата страница; дали се връщат отново към нея, дали я препращат под формата на линкове, запазват я като предпочитана или правят “дълъг клик”.

Какво е т.нар. „дълъг клик“? С него се измерва продължителността на посещението на потребителите върху дадена страница. Ако те кликнат на резултат от търсенето и веднага след това натиснат бутона „назад“, това автоматично означава за търсачките, че потребителите не са удовлетворени от търсенето и че тази страница не е толкова полезна. Търсещите машини оценяват високо и търсят за своите резултати именно страници, на които човек се задържа за по-дълго. Обработвайки милиони заявки на ден на този принцип, постепенно се изгражда сравнително добра и качествена структура от резултати. 
През 2011 година Google пусна обновяване, наречено „Panda”, което промени начина, по който се оценяваха резултатите. Целта беше да се постигне качественото отсяване (което първоначално се е правело от хора) и така да се отличат страниците с наистина качествено съдържание. Това нововъведение в алгоритъма за класиране засегна около 20 % от резултатите в Google, като постепенно започнаха да изпадат сайтовете, които съдържаха много реклама.

Линкове

Линковете (позиционирането на връзка към Вашия сайт в друг такъв) също са ефикасен начин за анализиране популярността на един сайт от страна на търсачките. Както може да осигурите на потребителите дреха или шапка с брандирано име на Вашата фирма, така може да пратите и на Вашите партньори съотвената икона, която да насочва към сайта Ви.
Друг надежден начин да се осигурят повече линкове към страницата Ви е блогът (само при положение, че той съдържа важна и стойностна информация). Когато той се обновява редовно и е полезен, се увеличава шансът в интернет пространството да се заформи дискусия и съдържанието Ви да „обходи“ по-голяма част от мрежата. Това често се случва и по повод: създаване на нов продукт, промоция или събитие, което хората доброволно разпространяват.

 

Популярност. Колкото по-посещаван е един сайт, толкова повече се взимат под внимание линковете, свързани с него. Отчита се и т.нар. специфична популярност, която се отнася до принадлежността към специфична тема или категория (например ако фирмата продава аксесоари за кучета, с предимство ще се вземе под внимание линк, който се намира на сайт на киноложка асоциация).

Доверие. Търсачките взимат под внимание линковете, които са поставени на сайтове с голям кредит на доверие (например институции, енциклопедии). Това е следствие от факта, че по-голямата част от съдържанието в интернет се определя като спам (има твърдения, че е 60 % от общата информация).

Актуалност. При оценка от страна на търсачките се отчита дали линковете към даден сайт са актуални. Това може да е причина дори много популярна страница да падне на долни позиции в класирането.

Социално споделяне. Изследванията сочат, че споделянето на линкове в социалните мрежи се е засилило след 2011-2012 година. То не може да се сравнява по важност с линковете в сайтовете, но въпреки всичко специалистите по SEO започват да му отделят все по-голямо внимание.
Това са част от стратегиите, които се прилагат с цел дадена страница да се класира по-добре в резултатите на търсачките. Ако имате нужда от помощ в прилагането им, ще се радваме да бъдем полезни със знания и опит.

 

* в статията са използвани материали от „MOZ 

Ползите от SEO-оптимизиран сайт:



Изтласква Вашия сайт на първи позиции в Google по ключови думи от Вашия бранш;
Увеличава посещенията от потребители, които търсят точно Вашия тип услуги, а не произволни посетители
Приток на нови партньори и клиенти
Популяризира сайта и фирмата Ви, прави откриването Ви в Интернет по-лесно и повишава доверието към Вас
Покачва продажбите и възможността за достигане до 100% от потенциалните Ви клиенти

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close