parallax background

В какъв стил да поддържаме фейсбук страницата си?

В какъв стил да поддържаме фейсбук страницата си?

Този въпрос рядко би ни затруднил, ако става въпрос за сайта на фирмата ни, защото там винаги се стремим да бъдем официални и да презентираме бизнеса си по-възможно най-универсалния начин, за да е достъпен за всеки. Важи ли същото правило и за нашата бизнес фейсбук страница? Какъв да бъде акцентът при нейното поддържане – социален или официален?

Най-добрият компас… който да ни насочи към правилния отговор е сферата на дейност на нашия бизнес. Ако той е свързан с мода, лайфстайл, храни, напитки, заведения  и други близки до ежедневието на хората продукти или услуги, е желателно и комуникацията да бъде по-непринудена. Потребителите не трябва да усещат дистанцираност. Напротив, те реагират добре на по-освободен изказ, закачки и теми, които биха обсъждали и с приятели. Ако пък бизнесът ни е свързан с лекарства, технологии или е обвързан с дадена институция, то тогава тонът трябва да бъде по-официален и премерен.

В тези случаи обаче не трябва да се допуска грешката фейсбук страницата да се възприема като аналог на сайта ни, но позициониран в  социалната мрежа. Ако сериозността на продукта не предполага по-освободена комуникация с феновете, трябва да се потърси компромисен вариант, който да позволява излизане и разчупване на прекалено сериозната рамка. Потребителите не обичат да бъдат само и единствено информирани, те не обичат да са пасивна страна, особено във фейсбук.

Монологът води до тишина. Когато изградим страницата си твърде официално и информативно, рискуваме на нея да не се зароди никаква комуникация и да възцари „тишина”. Тя е пагубна за социалната мрежа, защото функцията и е именно да бъде платформа за споделяне и комуникация. Постове, които предават конкретно съобщение, изказват единствено позиция или рекламират, карат потребителите да се чувстват „използвани” под формата на желана целева аудитория. Ако към информацията обаче бъде зададен и въпрос или се поиска мнение, то усещането за диалог променя нагласата. От една страна, съобщението е прочетено и целта е постигната, а от друга разполагаме с полезна обратна връзка, която може да бъде ценен ориентир дали се движим в правилната посока. Може да се помисли за тематичен календар, свързан с дейността на фирмата и годишните тенденции, на базата на който да се плануват различни дискусии, обсъждания и теми, които да накарат феновете да бъдат активни и да се почувстват уважавани и ценени заради тяхното мнение. Този тип комуникация с тях не винаги дава бързи резултати, но в дългосрочен план изгражда стабилни взаимоотношения и привързаност към бранда.

От хората за хората. Не трябва да забравяме, че и най-сериозната фирма или институция все пак се управлява от… хора. Именно човешкото лице на марката е това, което може да скъси дистанцията с аудиторията и да я накара да подходи с разбиране и най-вече с доверие – градивната единица на всеки успех в бизнеса!

 

Какво представлява безплатното демо?



Екипът на eTel Ltd изготвя концепция и примерни постове за Facebook страницата на Вашия бранд. Професионалният дизайн ще представи Вашия бранд по най-добрия начин пред аудиторията. С безплатното демо, което ще получите от нас, ще може да се убедите и да видите на практика:

ЦЯЛОСТНА КОНЦЕПЦИЯ
ПРИМЕРНИ ИДЕИ И РУБРИКИ
ПРОФЕСИОНАЛЕН ДИЗАЙН

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close