Първосигнално отговорът на този въпрос се доближава до познатото „колкото повече, толкова по-добре”. Само че социалната мрежа си има свои собсвени правила и алгоритми, които опровергават това твърдение, колкото и логично да звучи то.
Целта на бизнес страницата ни във фейсбук е да ни сближи с потребителите, да направи марката ни част от ежедневието им, да ни помогне да комуникираме с тях. За да се случи това и то да донесе реален резултат, хората, които четат постовете ни трябва да са преди всичко реални. Прибавянето на фенове с непозволени практики може и да увеличават броя на хората, които са харесали страницата ни, но те всъщност не подозират за това. В този случай вероятността да премахнат сложения неволно или без тяхно знание „like” е голяма, защото съдържанието може да не съвпада с техните интереси. Дори това да не се случи и те да останат чисто фактологично като фенове на страницата ни, не може да очакваме от тях реакция или ангажираност след като комуникацията не е породена по естествен начин. Този тип публика е по-скоро създаване на бройка, но не и наш потенциален потребител. Не на последно място този тип привличане на фенове носи негативен имидж на бранда и може да се възприеме и като антиреклама.
Истинското „богатство” на една бизнес страница във фейсбук са нейните активнифенове. Това са хората, които не само харесват постовете, но и изразяват мнение и изказват отношение, влизат в диалог, задават въпроси, искат отговори и се интересуват какво се случва с бранда. В този случай не е важен техният брой, а тяхната ангажираност. Както доволният клиент се превръща в най-добрата реклама, така и активният фен също може да промотира успешно съдържанието от нашата фейсбук страница (като го харесва и това се показва в дневника на неговите приятели или като директно го споделя с тях на стена или под формата на съобщение).
Според алгоритъма, наложен от фейсбук, постовете от дадена страница не могат да бъдат видяни от всички хора, които я следват и се промотират основно до активните фенове. Когато даден потребител взаимодейства с нашата страница, той попада в тази група от хора, до които ще достигнат нашите следващи съобщения в социалната мрежа.
Въпреки активността на настоящите потребители, не може винаги да разчитаме, че те ще промотират бранда достатъчно, за да се натрупа нова фен база. Рекламата на страницата може да доведе нов приток от потенциални потребители, които доброволно започват да ни следват и проявяват интерес към съдържанието, което споделяме. Увеличаването на броя на феновете респектира и създава положителен имидж на марката, а в същото време расте и възможността да активизираме още по-голям брой хора, които да превърнем в наши потенциални потребители и реални клиенти.
Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.