parallax background

Продажби във Facebook – какви грешки допускаме – Грешка 1

Продажби във Facebook – какви грешки допускаме – Грешка 1

Грешка 1 – Продавате продукти

 

Нелогично Ви звучи нали? Защо това да е грешка, нали се опитваме да продаваме все пак. Естествено, че ще се опитваме да продаваме продуктите си. Проблема е, че феновете във Facebook са там за да се забавляват, не за да купуват. Те искат да разглеждат весели неща, да говорят с приятелите си и въобще не се интересуват от това как се опитвате да направите приходи от Интернет.

Ако Вие взимате продуктите си от сайта, слагате им цената и параметрите и ги поставите на Facebook страницата си, вие допускате Грешка 1.

Как да поправим тази грешка.

Тъй като феновете искат да се забавляват Вие трябва да ги забавлявате.

Слагайте интересни постове свързани с Вашата дейност;

Представяйте ключовите възможности на продукта Ви по забавен начин. Примерно: Ако продавате климатик – можете да покажете малко животинче, на което му е много горещо. Ако продавате екскурзии (това е лесно нали ;)) трябва да показвате преживяванията, които клиента Ви ще изпита като пътува с Вас, а не плана на екскурзията и как изглежда автобуса с Вашето лого; Вижте един добър пример: https://www.facebook.com/TuristicheskaAgenciaSarnela

Подберете страхотни снимки. Снимките правят разликата във Facebook. Пробвайте с две различни снимки на едно и също нещо и ще видите, че те ще имат голяма разлика в реакцията на феновете. Феновете виждат снимката Ви в newsfeed-a си измежду много други докато ги прехвърлят нагоре надолу. Те го правят в почивката на работа или пък на телефона си докато чакат автобуса. Вашата снимка трябва да ги грабне.

Истината е, че съдържанието на страницата Ви трябва да бъде балансирано между следните три компонента:

Интересно

Неща, които да забавляват феновете, но да са свързани с тематика Ви. Слагайте хумор, но задължително на ваша тематика.

Ангажиращо

Само интересното не е достатъчно за продажба. Феновете може и да не усетят откъде идват тези забавни снимки. Те просто ще им се радват. Трябва да ги занимаете с Вас, но отново по забавен начин. Как ли? – Игри, анкети, въпроси свързани с Вас и вашите продукти.

Не бързайте още да продавате, на този етап те трябва да ви опознаят. Задавайте им задачи да влизат във сайта ви да си избират от него. Пример ако сте ресторант, кажете им да си представят, че ще си поръчват от Вас и да си изберат салата, основно и десерт. Ако сте сладкарница, кажете им да си представят че имат рожден ден и да си изберат торта. Така те ще трябва да разгледат сайта Ви, продуктите Ви, ще Ви запомнят и когато наистина имат рожден ден ще поръчат през познатия им вече сайт.

 

Промотирайте

Задължително използвайте промоция при продажбата. Дайте причина на клиента Ви да купи от Вас. Освен ако не продавате уникални неща, които не могат да се намерят другаде в Интернет, то Вие имате сериозен конкуренция и Вашия фен го знае. Дайте му причина да купи продукта от точно от Вас.

Направете промоцията истинска и конкретна. Не пишете “Намаление до 30%”. Това нищо не значи. Вижте в МОЛ-овете. Вие мотивирате ли се за покупка от това? Не, нали? Напишете: При покупка на две пици получавате безплатна бира. Промоцията е валидна до 1.12. 2013.

Много неща могат още да се добавят, но основното което трябва да се осъзнае е, че огромната маса от хора във Facebook не са готови да купува директно. Те искат да се забавляват. А ние трябва забавлявайки да ги доведем до това да ни познават, да ни харесат и на тези, които вече са готови за покупка да има дадем причина да купят от нас.

Ако не се чувствате, че ще се справите добре с всичко това, можете да се обърнете към нас за да ви помогнем със съвет или идея.

email collection

Безспорно email маркетингът е най-директният и ефективен начин да комуникираме с нови и стари клиенти. Тази комуникация е важна за нас, защото така печелим доверието и лоялността на нашите клиенти.