parallax background

Най-често срещаните грешки при развитие на Facebook страница

Най-често срещаните грешки при развитие на Facebook страница

Съжалявам, че статията не е позитивна, но всички знаем, че е много добре да се поучим от грешките, особено когато са на другите 😉

Ние и преди сме писали на тази тема, но сега ще се опитаме тук да ги систематизираме накратко, за да можете да огледате страницата си дали не допускате някоя от тях.

Ще пишем само за фаталните – такива, които обезсмислят работата ни във Facebook.

Ето ги и тях:

Не знаем какво можем да постигнем, а полагаме усилия

Подвеждайки се от лекотата на работа с Facebook страницата, започваме да експериментираме и поемаме в посока, в която ни поведе системата “Опит/Грешка”. Впрочем, незнам къде беше казано, че у нас едва след като се опитаме няколко пъти  и не успеем да си ремонтираме електроуреда, четем инструкцията. Така е и с Facebook (и с всичко). Необходимо е човек да знае какво може да се постигне особено за неговия бизнес и мащаб и тогава да полага усилия. Това е като да отидете на фитнес. Можете лесно да тичате на пътеката сами или да вдигате гирички, но за да се постигне резултат трябва човек, които познава пътя до него.

 

Нямаме време за страницата си и я поддържаме от време на време

Не мога да се сетя за вариант, при който е ОК да правим нещо свързано с бизнеса само когато имаме време. Там всичко се вижда от клиентите и колегите. Не говори добре за нас да няма публикации около месец и после 5-6 за един – защото тогава сме се сетили и са ни дошли идеи.

Използваме страницата си по неправилен начин

Дори да знаем какво искаме и какво можем да постигнем, дали знаем как да стане това? Най-често срещан вариант на тази грешка е да се публикуват забавни неща на страница, свързана с онлайн магазин и да се чакат продажби или дори хора, които да посетят сайта.

 

Нямаме достатъчно фенове, а публикуваме

Със сигурност знаете, че Facebook НЕ показва публикациите на всичките Ви фенове. Ако имате 1000, вероятно ще ги виждат 20-30 от тях. Струва ли си труда за това? За да има полза от един пост на ден трябва да имате поне няколко хиляди. Колко точно зависи от тяхната активност и Вашите цели. Преди това не очаквайте нищо. Започнете да ги увеличавате с публикации, игри или реклама.

 

Феновете не реагират, но ние си работим

Дори да имате фенове, няма гаранция за успех. Има различни степени на активност на страницата. Тя не се забелязва само от харесвания, коментиранията и споделянията. За някои страници много по-важно е да се кликва на линка и да се насочват феновете към сайта. За да разберете дали това се случва, трябва да гледате статистиките на постове или като цяло – статистиките на самия сайт.

Едно само е сигурно – няма ли реакция от феновете – имате проблем. Намерете го и го решете и тогава продължавайте напред. Възможно е заради неатрактивни постове Facebook да е “наказал” страницата и публикациите да стигат само до под 1% от феновете. Има още много да се каже по тази тема, но ще излезем от обема на статията.

 

Наливаме фенове за бройка

Това има значение само за да покажете на конкурентите си и на потенциалните клиенти каква сериозна страница имате. По-добре го забравете. Всъщност Facebook си променят политиката скоро и се опасяваме, че това ще бъде силно затруднено.

 

Превърнали сме я в дигитална брошура за промоции

Първосигнално когато искаме резултат от страницата, започваме да публикуваме само ценови оферти и промоции. Не че по принцип това не е правилно, но феновете искат да им бъде интересно. Вие бихте ли гледали телевизия, която излъчва само реклами. Ужас, нали? Ами не го правете. Трябва да помислите какво ще им бъде интересно на тези хора, ако не можете да се сетите, защото винаги сте се опитвали да реализирате приходи, не се притеснявайте, има хора, които се справят с това.

Превърнали сме я в дигитална поздравителна картичка

На другия полюс са хората, които вярват в идеала на социалните мрежи и поздравяват и забавляват феновете. Котенца, стихове, поздравления не само за националните празници, ами и всеки понеделник, вторник..всяка сутрин и вечер.

Ок, феновете се радват, но каква е ползата от това. Този и предния проблем са като да изсипеш цялата солница в гозбата. Не става за ядене така. Трябва да има пропорции, за офертите, за забавленията, за ангажиментите на феновете с бранда, за игрите и т.н.

 

Смъртен грях – Изграждаме бранд, а сами си поддържаме страницата, защото ни харесва ние да го правим

Чуждите брандове в България не правят такива грешки. Те са достатъчно големи, за да не оставят Facebook в ръцете на колега от ИТ отдела или на Freelancer.

Много български прозиводители обаче правят това и човек може да се чуди как бранд, който гледа всяка вечер по телевизията, е представен с редки постове с аматьорски снимки без брандиране и негативни коментари.

Още веднъж, извинявам се за негативизма, но мисля, че има нужда от малко доза стряскаща истина. Поздравления, ако не успяхте да откриете никоя от тези грешки при Вас!

Ако ,обаче, сте объркани и не се чувствате в свои води след тази статия, нека Ви помогнем. Правим го безплатно и от сърце 🙂

 

Какво представлява безплатното демо?



Екипът на eTel Ltd изготвя концепция и примерни постове за Facebook страницата на Вашия бранд. Професионалният дизайн ще представи Вашия бранд по най-добрия начин пред аудиторията. С безплатното демо, което ще получите от нас, ще може да се убедите и да видите на практика:

ЦЯЛОСТНА КОНЦЕПЦИЯ
ПРИМЕРНИ ИДЕИ И РУБРИКИ
ПРОФЕСИОНАЛЕН ДИЗАЙН

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close