Да, това всички го желаем. Това е живителния приток за нашия Интернет бизнес.
Бързам обаче да предупредя, че това не е достатъчно за да имаме клиенти от сайта си. Необходимо е сайтът да може да ги превръща в такива, чрез адекватно за интереса им съдържание и call-to-action, които ще разглеждаме занапред.
Въпреки всичко, колкото и да е добър сайта и неговото съдържание да е страхотно няма абсолютно нищо да се случи без посетители.
Каналите за намиране на посетители са няколко, но е много важно да се знае, че за всеки различен бизнес трябва да се търсят подходящите за аудиторията.
Пример 1: Фирма за детски играчки, която продава чрез собствени магазин, трябва да използва максимума от Facebook. LinkedIn надали е толкова важен за нея. Може би само за намиране на партньори;
Пример 2: Представителство на френска компания изграждаща електрически инсталации. Facebook надали е удачен вариант. По скоро LinkedIn за намиране на дистрибутори и за контакт със строителни предприемачи – потенциалните клиенти за електрическите инсталации, които те предлагат;
Пример 3: Фирма за обучения, която предлага семинари. Сигурно веднага ще се сетите, как те си осигуряват посетели на сайта – имейл маркетинг 😉 Въпреки, че LinkedIn и Facebook също са добри канали.
Ето все пак един списък на потенциалните канали:
Списъкът е с основни канали. За определени нишови продукти, могат да бъдат от сериозно значение специфични за тях канали.
Реклама на кликване или показвания – Работи при Google, Facebook, Performance мрежи. Не работи добре в LinkedIn защото е много скъпа (около 2 лв. на клик), въпреки, че за някой бизнеси това може да е приемлива цена заради качествените посетители;
Оптимизация за Google – Изключително добра инвестиция, стига да има търсене по важните за бизнеса ключови думи. Затова е необходимо това да се провери предварително и да се тества с малка кампания с AdWords;
Увеличение на феновете във Facebook страницата – Това е страхотна инвестиция за бизнес, на който потенциалните клиенти са във Facebook. След като имате феновете, нямате повече разходи за реклама. Трябва само добре да работите с тях.
Използване на групите и контактите си в LinkedIn – Ако се занимавате като в пример 3 с обучения е много важно за съберете хиляди контакти на HR мендижъри, управителни на малки фирми и професионалисти, на които след това да давате част от съдържанието на семинарите и да ги подтиквате да ги посетят;
Изпращайте имейли на съгласилите се за това потенциални клиенти – Ние в Ител питаме всеки с който разговаряме дали е ОК да получава полезна информация от нас. Част от тях се съгласяват и ние им изпращаме на седмична база полезни за тях неща и стотици влизат в сайта да ги прочетат;
Опитайте и offline реклама – Лично аз не съм убеден във възможността на offline рекламата ада влияе на посетителите на сайта (дори и да е телевизионна), но все пак опитайте със нещо (флаери, радиореклама). Може във Вашия случай да се окаже успешно.
Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.