parallax background

Как да ангажираме феновете във фейсбук?

Как да ангажираме феновете във фейсбук?

Едно от най-големите преимущества на социалната мрежа Facebook е, че ни дава възможност да сме в контакт с хората, които харесват нашите продукти и услуги. Те могат да следят страницата ни, за да са информирани за нови промоции, развитието на бранда или просто защото са фенове на марката. Независимо каква е причината за техния „like” на страницата, по-важно е да имаме отговор на въпроса – как да увеличим харесването на цялото съдържание и да ги ангажираме дългосрочно, за да бъдат по-емоционално обвързани и активни. Ето и няколко важни насоки, за да го постигнем.

Адекватно съдържание. Това изискване важи предимно когато продуктите или услугите ни са по-специфични или сложни за обяснение на масовия потребител. Ако бизнесът ни е свързан с туризъм, развлечение, храни, красота или мода, много лесно можем да изградим посланията си към феновете. Не същото важи обаче, ако се занимаваме със строителство, инженерство, автомобили и пр. В тези случаи трябва да намерим подходящ начин да поднесем информацията по достъпен и четивен начин, без да изпадаме в крайности и да я елементаризираме прекалено. Хората, които вече са дали своя „like” за страницата, явно имат интерес в тази сфера и имат базови познания. Въпреки това не трябва да забравяме и за новите потенциални потребители, които не  трябва да имат нужда от речник когато четат информацията в постовете.

Разпознаваема визия. Този елемент от комуникацията с феновете във Facebook често се пренебрегва. Разбира се, най-голямо внимание трябва да се обръща на съдържанието, но не трябва да забравяме, че в тази социална мрежа потребителите преглеждат твърде избирателно и четат текста едва след като видят изображението. В стремежа си да привлечем вниманието не трябва да изпадаме в крайности и да прекаляваме с ярките цветове, защото можем да постигнем обратен ефект. С времето може да изградим разпознаваема визия за постовете, която лесно да се запомня и винаги да се обвързва подсъзнателно с бранда ни. Това увеличава вероятността съдържанието на страницата да бъде прочетено и да провокира реакция.

Умереност. Не трябва да изпадаме в заблуда, че завишеният брой постове увеличава вероятността те да бъдат прочетени. Трябва да публикуваме само тогава когато имаме да кажем нещо, за да не превръщаме постовете в спам, който потребителите не харесват. В случаите когато някой ги залива с твърде много информация или прекалено на често, първосигналната рекация е преустановяване на следенето на въпросната страница. Спрямо информацията, която може да бъде полезна или интересна за феновете, може да определим дали това да се случва всеки ден, през ден или веднъж на седмица.

Диалог. Facebook страницата не трябва да бъде разглеждана като аналог на сайта, само че разположен на друго място в мрежата. Неговата функция е да бъде диалогичен и именно затова се създава профил на бранда в тази социална мрежа. Най-лесно можем да се доближим до феновете ни, ако ги направим част от развитието на страницата и с това ги накараме да се чувстват значими. Можем да постигнем това като им задаваме въпроси и се интересуваме от тяхното мнение (независимо дали те са свързани с продуктите или не) и се консултираме с тях. На никой не би се харесало да бъде пасивна страна, която да бъде само обучавана или направлявана. Феновете обичат да имат избор и да изказват позиция. Когато успеем по този начин да ги въведем в диалог и ги направим активини, то вероятността да се върнат на страницата ни се увеличава многократно.

 

Поощряване. Когато имаме възможност, не трябва да забравяме да награждаваме феновете си за тяхната лоялност към бранда. Тези малки жестове могат да бъдат под формата на игри или да се органзират фруги инициативи с награди. Това е своеобразен вид благодарност за това, че те ни следват и се интересуват се от бизнеса ни.

 

Тези основни елементи от комуникацията с феновете в социалната мрежа могат да ни помогнат да затвърдим позицията на марката и страницата като тяхно любимо място в интернет пространството, към което да се връщат с удоволствие.

 

Какво представлява безплатното демо?



Екипът на eTel Ltd изготвя концепция и примерни постове за Facebook страницата на Вашия бранд. Професионалният дизайн ще представи Вашия бранд по най-добрия начин пред аудиторията. С безплатното демо, което ще получите от нас, ще може да се убедите и да видите на практика:

ЦЯЛОСТНА КОНЦЕПЦИЯ
ПРИМЕРНИ ИДЕИ И РУБРИКИ
ПРОФЕСИОНАЛЕН ДИЗАЙН

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close