parallax background

Facebook прегрешенията на мениджърите

Facebook прегрешенията на мениджърите

Осъзнаването на факта, че живеем в социални времена е първата стъпка към промяната и изграждането на нова „визитна картичка” на бизнеса във Facebook. Да, страницата на фирмата в тази социална мрежа е именно това – новият вид визитна картичка, която за разлика от стандартната, отпечатана на хартия, която обикновено даваме на човек при среща с него, тук е достъпна за милиони потенциални клиенти.

Имидж. Точно като визитната картичка, бизнес страницата във Facebook не е само контакт, тя е и имидж. Такова трябва да бъде отношението към нея, а не само като към вариация на онлайн магазина например. Погрешно е схващането, че само фирми с конкретна дейност имат нужда от професионално представяне в социалната мрежа. Всеки един бизнес може да бъде позициониран там, стига да бъде изградена добра стратегия как да бъде направено това.

Най-често срещаните грешки

Когато се подцени ролята на Facebook страницата, тя се превръща не само в реклама, която не работи – тя дори става лоша реклама. Това се случва най-често когато управителят на фирмата все пак реши, че му е нужно присъствие в социалните мрежи, но не му отдава необходимото значение. Прави го, защото и другите го правят.

В тези случаи обикновено страницата се поверява на някой служител, който няма опит в тази насока и има задачата да публикува от време на време някаква информация. Би било късмет, ако той има дизайнерски умения и може да създава уеднаквена и добре брандирана визия, но това рядко се случва. Като цяло резултатът е страница с разнопосочни постове, с които явно се експериментира. Друга честа практика е пускането на съобщения с промоции и възприемането на Facebook страницата като рекламна площ в интернет пространството. Освен липсата на ясна концепция, служителят нерядко страда и от липса на време, тъй като това не е основната му работна задача. Резултатът? Профилът се изоставя и занемарява.

Какво да НЕ правим?

Ако искаме да поддържаме Facebook страницата си сами, би било по-удачно да не гледаме примерите на най-големите фирми, защото техните профили почти винаги се поддържат от цели екипи от хора и няма как да постигнем тези резултати сами. Добро начало е да започнем да отстраняваме грешките и да се стараем да не ги допускаме. Развитието ще дойде постепенно с времето. Така увеличаваме възможността да се убедим във функционалността и ефективността на тази социална мрежа.

Ето какво е препоръчително да избягваме:

Изображения, които не носят информация. Ако в контекста на страницата те стоят логично и знаем какво сме искали да покажем с тях, то не трябва да забравяме, че потребителите виждат поста сред хиляди други и той няма как да привлече вниманието им, ако в първите няколко секунди не се разбира какво показва или за целта трябва да се чете описанието. Такъв пример виждаме при фирма за доставка на вода, където качените изображения не са брандирани и дори нямат придружаващ текст. Показват се служители, складове, но не са отбелязани нито техните предимства, нито тези на фирмата.  Фирма за ремонти на дома залага на същата стратегия – показва изпълнени от нея проекти, без да даде допълнителна информация за тях. Някои от снимките не са с необходимото качество. Този тип комуникция с клиентите може да бъде сравнен с магазин, в който са изложени стоки, но няма консултант-продавач, който да обясни и да ни запознае с техните качества.

Бизнес профил, който се управлява като личен профил. Това е може би една от най-често срещаните грешки. В какво се изразява тя? Предимно в споделяне на съдържание, което няма връзка с дейността на фирмата. Да, то може да е интересно, полезно, дори забавно, но при прегледа на един такъв профил потребителите не могат да намерят информацията, която биха търсили и не се насочват към продуктите или услугите, които се предлагат. Подобни постове виждаме при фирма за почистване, където се споделят предимно афоризми, статии, които нямат връзка с дейността и предлаганите услуги. Впечатление прави и рекламата на съвсем различен бизнес, свързан с недвижими имоти. При преглед на профила потребителите биха останали объркани какъв точно бизнес се предлага на нея.

Занемаряване на страницата. Често такива страници се стратират без първоначална концепция за нейното предназначение и бъдещо развитие. Такъв пример виждаме при хотел, който има добре структуриран и грижливо направен сайт. Във  Facebook профила обаче намираме само обяви и постове без ясна цел.

Когато правим бизнес страницата си във Facebook, не трябва да забравяме, че е хубаво да се поставим на мястото на нашите потенциални клиенти и да си зададем въпроса какво биха очаквали да видят те там, каква информация биха търсели, какво по-различно от сайта и магазина можем да им предложим. Отговорите на тези въпроси са добра основа за изграждане на новата ни Facebook визитна картичка.

Какво представлява безплатното демо?



Екипът на eTel Ltd изготвя концепция и примерни постове за Facebook страницата на Вашия бранд. Професионалният дизайн ще представи Вашия бранд по най-добрия начин пред аудиторията. С безплатното демо, което ще получите от нас, ще може да се убедите и да видите на практика:

ЦЯЛОСТНА КОНЦЕПЦИЯ
ПРИМЕРНИ ИДЕИ И РУБРИКИ
ПРОФЕСИОНАЛЕН ДИЗАЙН

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close