parallax background

Ако Facebook феновете ви са малко…

Ако Facebook феновете ви са малко…

Какво е положението

Истината е, че ако феновете ви са малко, резултатът от работата ви по страницата няма да има особен ефект.

Ще бъдете като в известния виц “Нашето предаване го гледаха всичките ни зрители,… и тримата” 🙂

Никой не би рекламирал във вестник със 200 читателя, нали. И вие не трябва да хабите усилия за това.

Още повече, че Facebook ще пусне публикациите ви едва до 5-10% от феновете, т.е. до 50 човека ако странцата ви е с 500 фена.

Какво да правим тогава ли?

Има три варианта:

Увеличение на феновете на страницата

Пуснете реклама за фенове на страницата. Наблюдавайте как се движи цената на нов фен (разумно е да е между 0,10 лв – 0,25 лв.). Цената зависи от това как е направена рекламата и към каква аудитория е пусната. Това е най-правилния подход, но и с най-голям разход на средства. Можете да го наречете “инвестиция в страницата” или “развитие на страницата” без да сбъркате.

Рекламиране на важната за вас публикация

Не е много добър вариант. Така парите ви отиват конкретно за тази публикация и нямат дългосрочен ефект. Ако обаче ви е важно да кажете нещо примерно 30 000 човека, 30 лв не са много голяма сума.

Споделяне/рекламиране в големи страници

Това е вариант, който също е с краткосрочен ефект, но е много ефективен като цена. При него за цена от 49 лв. можете да всеки ден да пускате пост в тематични страници с голям обем (примерно 30 000 – 50 000 фена). Тази аудитория става ваша. Ако направите калкулация ще установите, че едно такова споделяне или промотиране в такава страница ще ви струва около 1,6 лв.

Пример:

Игра-въпрос пусната в страница с 1700 фена. Видяна е от 628 човека (в момента на написване на тази статия), което е много добро постижение.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=577436365652383&set=a.426587554070599.99424.418525414876813&type=1&theater

Когато рекламен постиг към тази игра е публикуван в страница “На почивка” с 36 000 фена играта достига до още няколко хиляди човека.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=452857521496800&set=a.421706617945224.1073741828.420745561374663&type=1&theater

В интерес на истината има и още един начин за достигане до голяма аудитория:

Трябва да пишете щури постинги, които да са толкова атрактивни, че да се задейства вирусния ефект и хората да го разнесат сами из социалната мрежа.

Иска се обаче да сте много добър в това или …

…много късмет, който от все сърце ви пожелаваме.

Ако вие харесва статията, абонирайте се да получавате още по имейл.

Ако имате въпрос, макар и да не е по тази тема пишете.

По всички варианти описани по-горе можем да ви бъдем от полза.

email collection

Безспорно email маркетингът е най-директният и ефективен начин да комуникираме с нови и стари клиенти. Тази комуникация е важна за нас, защото така печелим доверието и лоялността на нашите клиенти.