parallax background

Защо онлайн магазините успяват/фалират?

Защо онлайн магазините успяват/фалират?

Здравейте, вчера имах среща с маркетинг мениджър на една хостинг компания. (Няма да споменавам името му, защото не съм го питал за съгласие).

Въпросът

Едно нещо остана ясно в главата ми след тази среща. Цитирам неговите думи:

“Има два вида онлайн магазини в  България – такива, които живеят 6 месеца и спират до там и такива, които успяват и се развиват все повече”. В главата ми това остана като една такава графика:

Не че не го знаех това, но някак си сега ми изкристализира, когато го чух от друг човек. Естествено това автоматично събуди въпроса:

Защо става така?

Какво е това нещо, което прави разликата между тези две съдби на компаниите? Когато се стартира такъв бизнес се влагат много емоции, мечтае се, планира се и в крайна сметка се оказва, че графиката е предначертана предварително от няколко основни фактора:

Естествено ние ги знаем добре, защото от 9 до 6 се срещаме с хора, които са успели и такива, които са вече обречени. Сега просто ще систематизираме факторите.

Фактори на успеха

Успешните магазини се отличават със следното:

  • собственикът/мениджърът отделя цялото си време на този бизнес;
  • мениджърът има бизнес мислене – знае, че за да получиш, трябва да дадеш (или ако искате, за да жънеш, трябва да посееш);
  • избран е подходящ продукт – не е важно колко е голямо търсенето му, по-важно е да има достатъчно печалба, за да може да се направят маркетингови разходи. Е има и продукти, като IT примерно, които са с малък марж, но огромно търсене и с оптимизация на сайта или с трафик от референтни сайтове може да се получи добър бизнес;
  • мениджърът трябва да бъде креативен и упорит – рядко успехът идва от първия опит. Падането на червената графика по-горе много пъти е причинено и това, че мениджърът просто се предава и не желае повече да отделя сили и пари за проекта си;

 

С две думи – ако не подберете добре продукта си, не сте готови да инвестирате в онлайн магазина си времето си и парите си и се отказвате лесно, вероятността продажбите Ви да са като червената графика е огромна.

Неуспешните магазини също имат като че ли генетично заложени фактори, които са основно:

  • собственикът създава магазина си, защото много му харесва идеята да продава онлайн. Няма опит с бизнес, няма намерение да отделя пари за това, а само усилия, решенията се взимат емоционално, не ползва консултации при избор на продукт и развитие на магазина;
  • в основата на всеки един бизнес са финансите – не е важно дали сте добри в интернет рекламата или познавате продукта си добре, ако смятате, че със 100 лв. на месец разходи ще успеете, по-добре правете нещо друго.
  • собственикът се отказва лесно и решава, че е няма как да се получат нещата и оставя магазина да продава каквото може сам. Това в много от случаите е правилно решение, защото взетите вече грешни решения са обрекли бизнеса. Не са малко и случаите обаче, когато проектът е съвсем витален и с бъдеще, но липсата на виждане за потенциала му и липсата на воля го блокират.

 

Пишейки този пост се замислих – това, че обяснявам, че знаем и можем да различим потенциал в бизнеса и човека зад него какво би Ви донесло на Вас. Вие вече виждате Вашия случай от коя категория е, нали. А дали е така?

<15 минути мислене какво точно можем да предложим 🙂 >

Какво можем да направим за Вас?

Ето какво: Ако магазинът Ви се развива успешно или не, дали той трябва да бъде спасяван, зарязан или пък развит и оптимизиран, ние можем да направим следното:

  • да огледаме ключовите параметри на успеха – човешки фактор, продукти, финанси, подход, планове, пазар за избраните продукти, сайт, трафик към него.
  • абсолютно безпристрастно да дадем оценката и препоръките си за бъдещото му развитие или промяна. В допълнение конкретните ни напътствия ще бъдат за Вас като action plan за развитието му.

С две думи, можем да направим индивидуална стратегическа консултация за бъдещото развитие на Вашия онлайн магазин. Това ще отнеме няколко дни, въможно е да ни е необходим достъп до Google Analytics към сайта или достъп до администрацията на магазина.

След това за около час в конферентен разговор през Интернет ще Ви представим виждането си. Разговорът по Ваше желание може да бъде записан, за да можете да си го прослушвате и занапред.

Мисля, че няма да ни се разсърдите, ако за това получим 99 лв. без ДДС.

Ако сметнете, че това е важно за Вас, попълнете формата и ще се свържем с Вас:

Защо ние?

Знаете ли, когато направим webinar, примерно в него участват 80% собственици на онлайн магазини, които страдат и не могат да се развият. Малко са тези, които са успели. Самите те пък нямат виждане за възможностите, които имат и как да ги постигнат. Те са някак си самоуки. Почти всички са така.

Това ни кара да се опитаме да направим стъпка в тази посока.

Питате се дали ще можем ли? Експертите ни в отдела за онлайн търговия имат по 20-30 случая на ден, успяват да увеличат продажбите на малките магазини в пъти, да оптимизират разходите и на базата на опита си да предложат нови канали за трафик и подходи, които обикновено са непознати на собственика на магазина.

Свържете се с нас сега и получете вашата безплатна телефонна консултация

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close