parallax background

Защо маркетинговите канали не работят еднакво?

Защо маркетинговите канали не работят еднакво?

Функционирането на маркетинговите канали наподобява човешко тяло – всички негови части са в синхрон, въпреки че всяка има своя отделна и уникална функция. Именно затова трябва да се обръща внимание на всеки един от тях и да не се слагат под общ знаменател, в очакване успехът да дойде от само себе си.

Никой канал не дава 100 % гаранция

Една от най-често срещаните грешки, и може би най-голямата, е да не се посвещава достатъчно време, енергия и пари на всеки отделен маркетингов канал. Особено когато става въпрос за онлайн пространството, е необходимо време да се провери как работи всеки един пооотеделно и да се проучат неговите особености. В последствие вече може да се отсеят тези, които са най-подходящи за бизнеса Ви.
 
Дори да сте се убедили в ефективността им обаче, не трябва да очаквате те да проработят сами – необходимо е да се вложат средства, за да се даде шанс на даден канал да проработи.

Реакцията на потребителите – барометър за успех

Независимо дали става въпрос за SEO оптимизация, маркетинг за търсачки, Facebook Ads, Instagram маркетинг, всеки един канал изисква да се вложат пари в него. Ако похарчите 50 лева за Facebook ads и не направите никаква продажба, това не означава, че този маркетингов канал не работи и трябва да се откажете от него.
 
Понякога, ако инвестирате допълнително, може да експериментирате (да промените визията или съдържанието, да ги направите по-близки и разбираеми за потребителите) и тогава да откриете правилната аудитория за Вашето послание. Проучването на всеки маркетингов канал изисква търпение и време. Най-лесно е след първа бърза проба и малка инвестиция да решите, че той не работи, и да сгрешите.

Когато говори опитът

Проучване на “eConsultancy”, направено от в над 100 успешни компании, търси отговор на въпроса кои са най-успешните маркетингови канали за тях. Резултатите показват следните тенденции: 98% използват поне 3 маркетингови канала, а 50 % – 5 и повече. След тези резултати е направена анкета, която да покаже на какъв принцип се избират тези водещи канали.

Резултатите са добра основа, която може да приложите в своята практика:

  • проследява се откъде се генерира трафика към сайта;
  • провеждат се разговори с настощи клиенти (как са научили за фирмата, какви комуникационни канали ползват по принцип, как споделят полезна и интересна информация, търсят ли сами информация за този тип услуга или се заинтересуват когато тя случайно достигне до тях и т.н.)
  • анализира се дали маркетинговият канал увеличава само трафика към сайта или успоредно с това успява да генерира и по-големи продажби.

Когато се прояви търпение и се изследват адекватно маркетинговите канали, може да се намерят най-успешните и работещи стратегии, които да повлияят положително на бизнеса Ви в дългосрочен план.  

Ползите от SEO-оптимизиран сайт:



Изтласква Вашия сайт на първи позиции в Google по ключови думи от Вашия бранш;
Увеличава посещенията от потребители, които търсят точно Вашия тип услуги, а не произволни посетители
Приток на нови партньори и клиенти
Популяризира сайта и фирмата Ви, прави откриването Ви в Интернет по-лесно и повишава доверието към Вас
Покачва продажбите и възможността за достигане до 100% от потенциалните Ви клиенти

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close