Защо маркетинговите канали не работят еднакво?
Функционирането на маркетинговите канали наподобява човешко тяло – всички негови части са в синхрон, въпреки че всяка има своя отделна и уникална функция. Именно затова трябва да се обръща внимание на всеки един от тях и да не се слагат под общ знаменател, в очакване успехът да дойде от само себе си.
Никой канал не дава 100 % гаранция
Една от най-често срещаните грешки, и може би най-голямата, е да не се посвещава достатъчно време, енергия и пари на всеки отделен маркетингов канал. Особено когато става въпрос за онлайн пространството, е необходимо време да се провери как работи всеки един пооотеделно и да се проучат неговите особености. В последствие вече може да се отсеят тези, които са най-подходящи за бизнеса Ви.
Дори да сте се убедили в ефективността им обаче, не трябва да очаквате те да проработят сами – необходимо е да се вложат средства, за да се даде шанс на даден канал да проработи.
Реакцията на потребителите – барометър за успех
Независимо дали става въпрос за SEO оптимизация, маркетинг за търсачки, Facebook Ads, Instagram маркетинг, всеки един канал изисква да се вложат пари в него. Ако похарчите 50 лева за Facebook ads и не направите никаква продажба, това не означава, че този маркетингов канал не работи и трябва да се откажете от него.
Понякога, ако инвестирате допълнително, може да експериментирате (да промените визията или съдържанието, да ги направите по-близки и разбираеми за потребителите) и тогава да откриете правилната аудитория за Вашето послание. Проучването на всеки маркетингов канал изисква търпение и време. Най-лесно е след първа бърза проба и малка инвестиция да решите, че той не работи, и да сгрешите.
Когато говори опитът
Проучване на “eConsultancy”, направено от в над 100 успешни компании, търси отговор на въпроса кои са най-успешните маркетингови канали за тях. Резултатите показват следните тенденции: 98% използват поне 3 маркетингови канала, а 50 % – 5 и повече. След тези резултати е направена анкета, която да покаже на какъв принцип се избират тези водещи канали.
Резултатите са добра основа, която може да приложите в своята практика:
- проследява се откъде се генерира трафика към сайта;
- провеждат се разговори с настощи клиенти (как са научили за фирмата, какви комуникационни канали ползват по принцип, как споделят полезна и интересна информация, търсят ли сами информация за този тип услуга или се заинтересуват когато тя случайно достигне до тях и т.н.)
- анализира се дали маркетинговият канал увеличава само трафика към сайта или успоредно с това успява да генерира и по-големи продажби.
Когато се прояви търпение и се изследват адекватно маркетинговите канали, може да се намерят най-успешните и работещи стратегии, които да повлияят положително на бизнеса Ви в дългосрочен план.