Всички станахме свидетели на дигитализацията и настъпването на т.нар „интернет времена”. Постепенно всяко семейство, а след това и всеки негов член, се сдобиха с компютри, лаптопи и различни мобилни устройва. На този етап всяка фирма усети необходимостта да използва нововъведенията и да се доближи до потребителите си.
Той даде един нов и съвсем различен тласък на бизнеса. До този момент големите фирми предвиждаха най-големите си рекламни бюджети за класическите медии като радио, телевизия и печатни издания, а представителите на средния и малък бизнес залагаха на атрактивна визия на своите магазини и големи рекламни или светещи табели, които да привличат нови посетители. След навлизането на интернет в ежедневието на хората започнаха да се появяват първите сайтове, които спечелиха потребителите с това, че им спестяваха преди всичко време – даваха им възможност да преглеждат продукти онлайн, без да се налага да посещават магазина. Даде се старт и на електронната търговия.
Към днешна дата дори и най-малкият бизнес има свой сайт, защото е ясно, че глобалната мрежа го доближава до неговите потенциални клиенти, увеличава възможността продуктите да бъдат видяни от повече хора, без това да изисква усилия. Този „бум” на фирмени сайтове и създаване на дигитално лице на една фирма беше логично последствие от бързия технологичен прогрес. Само че той не е спрял нито за миг…
Какво ново ни предоставя настоящето? Как да сме в крак с най-актуалните тенденции? Отговорът се крие само в две думи: социални мрежи. Именно те са тези, които налагат промяната към днешна дата, която влияе не само на комуникацията, но и на бизнеса.
Искаме или не, вече почти всеки става част от най-голямата социална мрежа Facebook. Някои я ползват за забавление, други заради приятелите си, трети заради информацията, която намират. Независимо какви са индивидуалните причини, факт е, че голяма част от потенциалните клиенти на всяка фирма са именно там. Около 3 милиона души в България са събрани на едно място… би било голям пропуск за всяка фирма да не се възползва от този факт!
Би трябвало човек да се учи от опита си. Ако е така, то трябва да обърнем поглед назад. В началото на дигиталните времена управителите на фирми трябваше да бъдат убеждавани, че имат нужда от изграждане на сайт и визия в интернет пространството. Много от тях упорстваха, че ще се справят и без тези модернизации, но времето само ги убеди в обратното. Сега се случва почти същото. Facebook набира все по-голяма популярност и някои находчиви брандове вече берат плодовете на труда, който са вложили, за да развият страниците си и стратегията си там. Някои, но не всички… Все още, както в миналото, има хора, които твърдят, че техният бизнес не е подходящ за комуникация в тази социална мрежа. До голяма степен това се дължи на факта, че деловите хора, които управляват големи фирми нямат Facebook профил, защото това представяне им се струва несериозно, непрофесионално и най-вече – нямат време да сърфират и да го поддържат. С това никой не може да спори. Но важи ли същото за клиентите? Цифрите, споменати по-горе говорят сами.
Друга тенденция, също свързана със социалните мрежи, набира скорост и скоро ще бъде сериозен обект на бизнес интересите – Instagram. Засега тази тенденция се наблюдава предимно в САЩ и Европа, но постепенно и в България започват да се използват възможностите, които предлага платформата за всяка фирма. И ако това е обект на бъдещ разговор, то този, който касае Facebook определено не може и не трябва да бъде отлаган. Бизнесът има нужда от него – не утре, а сега!
Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.