Google наистина може да Ви ‘доведе’ веднага търсещи клиенти по важните за Вас ключови думи, но той става все по-популярен в България, като канал за реклама, конкуренцията се увеличава и цената на клик непрекъснато расте. След една или две години за много фирми, той няма да бъде рентабилен канал за реклама.
Facebook също може да носи качествени посетители. Подценяването му, като източник на трафик е сериозна грешка. Неговата реклама също стартира веднага и може да стигне до над два милиона българи.
Това е реклама подобна на тази в Google. Поставя се снимка, малко текст и връзка към сайта. Стартира след минути и може да достигне до над два милиона човека.
Тя не може да бъде насочена по ключова дума, но може да бъде определена аудиторията, на която да се показва.
Пример: Реклама на Италиански ресторант в Пловдив – хора само от Пловдив и 10 km. около града, възраст над 18 години, обичащи класическа музика (след последното условие надали ще останат много хора, но това е само пример).
Този вариант за привличане на трафик задължитрелно трябва да се пробва. В момента Facebook има две сериозни допълнителни възможности за да намери качествени посетители:
Този вариант е подобен на предния, но се поставя публикация в страницата ви, със снимка и линк към сайта. Тя трябва да предизвиква интерес към нещо конкретно – продукт, статия, промоция. Този пост се промотира с известна сума и достига до завиден брой хора.
Пример: Ако сте достигнали до тази статия от Facebook публикация, то е защото е използван точно този метод. Сложен е анонс към статията в страницата на Ител във Facebook и постът е промотиран.
За сума от 30 лв. би могло да се достигне до 20 000 – 40 000 човека. При добра оферта с тази реклама може да се постигнат завидни резултати.
Игрите с награди също постигат сериозен ефект, тъй като те не само водят феновете към сайта, но им поставят и конкретна задача – да си изберат от менюто на ресторанта, да харесат мебел от магазина за мебели или екскурзия от туристическата агенция.
Те дават сериозен маркетингов ефект, наред с трафика идва и увеличение на феновете на страницата. Играещите са я харесали, като условие да играят, или са довели прителите си, защото това е било част от играта.
Това е най-естествения вариант при Facebook. Той се постига с публикации, които са интересни и водят към сайта. Не изисква пари за реклама, но трябва да има голям брой фенове (от 25 000 нагоре) на страницата и те да бъдат подходяща аудитория за бизнеса. Много страници в България имат стотици хиляди фенове, но ефектът от публикациите пред тях е нищожен и парите дадени за набирането им са хвълени на вятъра – защото те не са подходящи за бизнеса.
Занапред ще публикуваме статия за качествените фенове и тяхното набиране.
Трафикът от фенове може да дава постоянно ниво на посещения, но то не може да се сравния с ударния ефект на рекламата. Със сигурност обаче той носи най-голяма възвърщаемост на вложените суми, защото привлечените фенове си остават ваши и не е необходимо да се дават средства за да ги водите на сайта. Само трябва да сте добри в публикациите.
Всеки е подходящ за различен случай.
Промотирането на пост и директната реклама има ударен ефект. Стартират веднага, могат добре да се настройват според аудоторията, съобразяват се с опредлената от вас сума. Дадените обаче пари свършват, ефектът е постигнат, но той е краткосочен.
Трафикът от фенове има дългосрочен ефект и е най-правилният вариант за разходване на парите. Той обаче изисква сериозна инвестиция, за да се получи качествена аудитория.
Игрите имат комбиниран ефект. Те могат да накарат 1 500 човека да играят и да се запознаят с конретния продукт, но също така увеличават феновете на страницата.
Тествайте всички варианти. Опредете си суми и пробвайте, за да разебрете ефекта. Задължително трябва да имате инструмент от рода на Google Analytics на сайта за да можете да наблюдавате какво се случва там.
Ако ви се струва трудно или имате по-важни бизнес задължения от това да тествате трафик от Facebook, обърнете се към нас. Ние ще ви помогнем със съвет или ще проведем тестовете заедно.