parallax background

Основни източници на трафик и продажбите

Основни източници на трафик и продажбите

Когато бизнесът ни е позициониран предимно в интернет пространството, популярността на сайта ни става от първостепенно значение, защото той вече не се свърза само с изграждането и налагането на имидж, но и с нивото на продажбите. Затова пряко отношение към печалбите имат основните източници на трафик, които генерират постоянно нови и нови посетители и потенциални бъдещи клиенти.

Познаването на основните източници на трафик позволява да се изгради добра стратегия за това кога те да се ползват спрямо тяхната функционалност и кои от тях да се изберат спрямо спецификата на предлаганите от нас продукти.  Грешно е да се смята, че работещите канали при един, са еднакво валидни и за друг бизнес.

Директен трафик

За такъв можем да приемем всеки случай когато някой въведе URL адреса на сайта ни. Това е един от предпочитаните основни източници на трафик, но е труднопостижим за стартиращ или малък по размер бизнес.  Затова той може да бъде подпомогнат с различни участия в онлайн каталози, които презентират основните продукти, увеличават интереса към тях и карат клиентите да пристъпят към отваряне на сайта. Друг успешен начин за увеличаване на директния трафик е чрез статии, които също представят предлаганите услуги по интересен начин и подтикват потребителите към задълбочаване по темата.

Специалистите, които отчитат добри резултати от директен трафик твърдят, че неговият завишен процент донякъде се дължии на т.нар. „тъмни социални линкове”. Това са линковете, които хората изпращат помежду си обикновено чрез социалните мрежи, за да информират свой приятел или близък за нещо, което ги интересува. Кликвайки на тях и отваряйки съответния сайт, не може да бъде проследено и отчетено откъде точно крайният потребител е стигнал до тази информация.

Социални мрежи

Тяхното нарастващо влияние ги прави едни от важните основни източници на трафик. Използват се много често от стартиращи бизнеса си фирми, които трудно могат да разчитат на директен трафик. Те дават сравнително бързи резултати, особено ако се комбинират с използването на тематични сайтове или блогове, които да пренасочват аудиторията. Специалистите твърдят, че социалните мрежи се ползват предимно от мобилни устрийства като те са етап, в който човек се запознава с продукта и проявява интерес към него, но често реалната покупка става на по-късен етап и от стационарен компютър където информацията се разглежда по-детайлно и се пристъпва към поръчка.

Най-популярната социална мрежа, от която е изчислено, че идва по-голям трафик (над 60 %) е Facebook, но не трябва да се подценяват и други канали като Pinterest, Instagram, YouTube, LinkedIn и Twitter. Проучванията показват, че в социалните мрежи най-добри резултати в продажбите имат стоки за спорт, за домашни любимци, за дома, за здраве и красота, бижута и дрехи.

Платена реклама

Немалка част от трафика се генерира от платена реклама. Тя се препоръчва често при стартиране на бизнеса когато все още няма опит с различните канали, не са направени тестове с основните източници на трафик  и клиентите не са запознати с предлаганите стоки или услуги.

Търсачки

Един от основните източници на трафик са препратките от резултатите, които дават търсачките. Твърди се, че времето, за което може да се появи бизнеса ни в тях е около един месец, а по-доброто позициониране е свързано с период от около 3 до 6 месеца.  Липсата на конкретни правила и доказани формули за SEO оптимизацияи и класиране на предни позиции в Google често е причината на тази сфера да се гледа като на Светия Граал, който всеки търси. Това, което със сигурност е доказано като важно условие за добро позициониране на сайта в търсачките, е добър и правилен избор на ключовите за бизнеса думи или словосъчетания и добре структурирано описание на продуктите и услугите.

Имейл

Въпреки популяризирането на социалните мрежи, електронната поща остава предпочитан маркетингов инструмент и също признат за един от добрите основни източници на трафик. Специалистите го препоръчват не толкова при стартиране на нов бизнес, а предимно при изградена вече мрежа от потенциални клиенти за уведомяване за нов продукт или услуга.

Преди да започнем  да обмисляме стратегия кой канал е най-подходящ за нашия бизнес, е добре да се концентрираме върху това какви точно резултати искаме да постигнем и да можем да изразим това в конкретни цифри. По този начин може да определим ефективността на всеки използван източник на трафик.

Какво да направите вие?

Трудно е да се каже някаква обща рецепта. Всеки бизнес разчита на различни канали. Някои от тях може да се окаже че са излишни със Вашия случай, а други да работят прекрасно, а да не ги разработвате.

Ако това е важно за Вас, можете да попълните формата за безплатна консултация и ние ще прегледаме как стоят нещата при Вас и какво може да се подобри.

Свържете се с нас сега и получете вашата безплатна телефонна консултация

//]]>

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт.

Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close