Наръчник за привличане на потенциални клиенти
Много често концентрираме усилията си в това да намерим квалифицирани хора, които да знаят как да обслужват клиентите по начин, че те да ползват нашите продукти и услуги. Тези служители са добри в обгрижването на вече наличния клиент, но съвсем друго е създаването на такъв.
Грешките
Грешката: оставяме най-важния етап – намирането на потенциални клиенти – на рекламата или на гореспоменатия квалифициран в друга сфера търговец.
Пускането по течението е вероятната причина да не търсим нови подходи за намиране на потенциални клиенти. На всеки се случва.
Отстраняване на грешките
Кои хора биха се превърнали в наши бъдещи клиенти? Тези, които вече са в някакво взаимодействие с нашата фирма. Този тип потенциални клиенти познават дейността ни дотолкова, че да имат интерес, който ние трябва да развием и превърнем в действие. Следва логичният въпрос как да ги намерим?
Този процес на преобразуване на се нарича Lead Generation. Специалистите неслучайно са го определили като един доста важен елемент от маркетинга. Не сте чували за него? Възможно е, тези иновативни подходи, които се прилагат по света или много бавно достигат до нас, или изобщо не достигат.
Това е прекият път за отстраняване на грешките – Lead Generation или казано с други думи „създаване на лийдове“.
Какво е лийд?
След като знаем, че трябва да намерим лийдове е хубаво да знаем какво е това всъщност. Бихме го разбрали най-добре, ако го съпоставим с този клиент, който е чувал за нас… и дотам.
Характеристика на неидентифицирания клиент:
-
той е „някъде там“ и не е извършил никакво действие;
-
той получава нашата информация без да я търси и без да я иска;
-
предполага какви са продуктите или услугите ни, но не ги е тествал;
-
образът му ни е неясен и не знаем дали съобщенията ни са подходящи за него.
Характеристика на лийда:
-
той вече е една стъпка по-близо до нас: попълнил е форма, запитване, анкета, участвал е в наше събитие;
-
може да получава информация от нас, защото е предоставил данните си доброволно;
-
запознат е с продуктите или услугите ни;
-
познаваме негови основни характеристики и на тази база насочваме към него информация, която той би приел и обработил.
А на практика?
Звучи наистина улесняващо. Но как се прави? Универсален подход не може да има за всички продукти и услуги, но все пак принципът е сравнително сходен.
Процесът наподобява протегнатата ръка с трошички, която привлича птичетата и ги кара сами да дойдат при нас, а след тях и още. По същият начин и ние предлагаме нещо безплатно, което за нас е минимално усилие или разход, но то има достатъчна стойност за клиента.
Трошичките:
-
Клиентът иска да получи ценова листа. За изтеглянето и́ е необходимо да попълни анкета;
-
Клиентът може да се възползва от безплатна седмица тренировки във фитнес, но при положение, че си остави данните, отиде на място и получи предложение и за други услуги
Тези действия са опционални. Те не задължават. Всеки може да се откаже, ако прецени, че продуктът или услугата не го интересуват. Но пък откликването на тази възможност е признак за категоричен интерес. А кой търговец не мечтае клиентът му да има такъв?
Златна колекция от лийдове
Изглежда като сбъдната мечта – списък от хора, които познават фирмата и продуктите ни и проявяват интерес към тях. От клиентите, чийто поглед сме привлякли, не всички ще купят веднага. Останалата част ще са като птичките в парка, които веднъж опитали зрънцата, рано или късно се връщат за още. За тях са приложими възможностите, които дава имейл маркетингът. С него от тази първоначална златна колекция във времето ще произлизат реални клиенти.
С такъв подход могат да се намерят стотици клиенти, а ако се прилага регулярно, бройката може да стигне и до хиляди.
Няма да сбъркаме, ако кажем, че създаването на такава база е съкровище за всяка фирма. Лийдовете знаят кои сме и по-важното – можем да се свържем с тях, ако имаме нов продукт, нова промоция или просто решим да сменим подхода си.
Ако и Вие искате да приложите този подход и да пробвате как работи, ще се радваме да помогнем.