parallax background

Мениджърски грешки – #3 – Липсват елементарни маркетингови познания

24/11/2017

Мениджърски грешки – #3 – Липсват елементарни маркетингови познания

Това е много силно изразен проблем особено при мениджърите на малките фирми.

Те обикновено започват с идеята за бизнеса, впускат се в неговите проблеми и преследване на цели и в крайна сметка забравят, че на тях им се налага да взимат много важни маркетингови решения. Те обаче нямат познания за принципите на маркетинга и в общия случай и никакъв опит.

От там започват поредицата от малки и големи грешки в решенията и нещата не вървят.

Много хора са чували термини като таргетиране, Cost Per Lead, Cost per Sub, Reach но смятат, че това е за маркетингови мениджъри на големите фирми и хората, които се занимават с реклама.

ИЗОБЩО НЕ Е ТАКА!

Всеки мениджър на фирма или човек в нея взимащ решения свързани с клиентите, тяхното привличане, ще стигне до важните изводи сам, но след години. Това ще донесе на фирмата десетки или стотици хиляди лева пропуснати ползи (можете да ги наречете и загуба).

Дали е редно да се отдели време и пари за да не се случи това и при Вас?

 

Пример 1: Фирма, продаваща осветителни тела и успяваща да привлече определени клиенти чрез сайта си, никога не се е поставяла в обувките на клиента и не знае как те търсят и какво намират в Интернет преди да стигнат до техния сайт. Не са пробвали като клиент дали могат да се убедят да купят от себе си.

След анализ и промени по сайта и представените в Интернет материали продажбите се увеличават над три пъти.

 

Пример 2: Мениджър на хотел във Велинград, получаващ основните си гости през booking.com и onfire.bg никога не се е замислял, че разполага със невероятен актив – имейлите на клиентите си. Те са хората, които с проявили най-високо доверие към хотела – дали са парите си.

След регулярни имейлинг кампании се постига увеличение на лоялните клиенти, като част от тях правят директно резервациите си и се избягва заплащането на комисион на референтните сайтове.

 

Пример 3: След едномесечна кампания на стойност 100 лв. чрез реклама в Google, фирма продаваща мебели спира рекламата, защото не е постигната зададената цел – да се продадат поне 20 холни масички от новия модел всяка на цена 179 лв.

В случая се взема субективно и емоционално решение за спирането на кампанията. Необходимо е да се определи реален бюджет от например 10% от стойността на планирантие продажби. А те в случая са 3580 лв. Бюджет от 10% би бил 358 лв. Реално дори не е изяснено дали все пак са направени някакви продажби от похарчените 100 лв.

Такъв подход води винаги до неуспех, освен ако не се постигнат сензационни продажби, които ще са очевидни.

Какви грешки допускате във Вашия случай?

Предполагам, че се досещате, че няма как да се каже предварително. Особено ако Ви липсва опит и базови маркетингови познания.

Задължително трябва да повишите маркетинговото си ниво. Работата само на усет, дори и да имате маркетингова дарба, ще доведе до години, в които ще се учите от грешките. А това повярвайте ми това е по-лошо и от кризата и от най-злия ви конкурент.

Това с което ние можем да Ви помогнем е да разгелдаме Вашия случай и да Ви дадем съвети, къде грешите и как да подходите занапред.

 

Свържете се с нас сега и получете вашата безплатна телефонна консултация

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close