parallax background

Маркетингов план, който просто работи

Маркетингов план, който просто работи

Предстои ви да страртирате вашия нов оналайн магазин? Или вече имате такъв и не знаете как да го разработите? И в двата случая имате нужда от маркетингов план, който просто работи.

Не е добре да почвате нова дейност само с надежди и добри намерения. Провалът при планирането проваля самата реализация. Необходими са ясни стъпки, за да се случат нещата именно както ги искате и най-вече – да знаете конкретно какво искате, за да не загубите пари и време, които няма да се върнат.

Преди да започнете трябва да сте напълно наясно с три неща:

  • Колко искате и можете да инвестирате във вашия онлайн магазин? В сумата трябва да включите всички разходи – от разходите за реклама до заплатите на персонала, от който ще имате нужда.
  • Има ли екипът ви достатъчно потенциал и опит, за да развива ново начинание?
  • Какви са вашите ограничения? Може да са финансови, свързани с човешки ресурси или просто липса на опит.

Ако отговорите напълно чесно на тези въпроси, ще можете да си поставите реални цели, които да гоните. Маркетинговият работещ план се базира именно на това – да е съобразен с вашите възможности, преимущества и в същото време – ограничения.

Вашите цели

Това е вашата крайна точка, до която искате да стигнете за период от една година и трябва да начертаете път до нея. Целите може да включват: внедряване на пазара, привличане на клиенти от конкурентни пазари, увеличаване на дистрибуцията, въвеждане на нови продукти на пазара. Когато разработвате детайлите по тези цели трябва да ги обвържете с конкретни цифри и очаквания, за да имате реална представа какво ще ви коства реализацията и след това да можете да отчетете категорично резултатите. Примерно може да заложите на 40 нови клиента на месец или увеличаване на поръчките за конкретен продукт с 10 % и т.н. И не се притеснявайте, ако на момента не ви идват отговорите на всички въпроси и не знаете конкретно как да постигнете поставените цели. Важното е, че основата, която полагате е стабилна и конкретна.

Вашата мисия

Това също е важен етап от маркетинговия план. Той включва отговори на въпроси като: „Защо съм именно в този бизнес?”, „Какъв пазар искам да обхвана и защо?”, „Какви са най-големите преимущества, които предлагам на своите клиенти – ниски цени, високо качество, ръчна изработка например?”, „С какво съм по-добър от конкуренцията?”, „С какво искам да е известна фирмата ми?”, „Какво искам да докажа на своите клиенти и партньори?”, „Каква е основната философия на моя бизнес?”.

Отговорите на тези въпроси, заедно с историята на фирмата са неща, които трябва да бъдат споделени с настоящите или бъдещите клиенти, защото именно те носят на продукта или услугата стойност! Когато купуват от вас, хората искат да знаят каква тяхна нужда или потребност ще бъде задоволена, какъв техен проблем ще бъде решен и как точно. Те обичат да виждат черно на бяло защо трябва да предпочетат вас и какво ще получат в повече, ако го направят. Ако цялата тази информация е твърде дълга може да сложите опция „Прочети повече”, но тя задължително трябва да присъства на главната страница на сайта.

Клиентите

Хубаво е да имате идея на кого ще продавате. Това означава да си направите равносметка каква информация имате за вашите настоящи и потенциални клиенти: възраст, пол, местонахождение, финансови възможности, семеен статус, начин на живот, навици и др. Тези данни ще ви помогнат много за рекламирането на сайта и самите услуги, както и за евентуалното разрастване на бизнеса на нови пазари. Те са начин да проговорите техния език, да видите продукта си през техните очи.

Задайте си следните въпроси: „Кой ще ползва моите продукти?”, „Защо ще ги купуват?”, „Кога ще им се налага да купуват най-често?”, „Как ще използват продуктите ми?”, „Какво би им повлияло при взимането на решение за покупка?”, „Как биха търсили информация преди да купят?”.

Анализът

Всички въпроси, изброени дотук помагат да се направи „скица” на реалната ситуация, върху която да се търсят отговори и да се градят анализите. Тук вече трябва да навлезете в детайли като: какви ще са конкретните цени за клиенти, търговци на едро; какви отстъпки ще се предвиждат и в какви случаи; какви промоции ще се правят и какви начини за промотирането им се предвиждат; как ще се улесни целият процес на дистрибуцията, за да може продуктите да стигат по-лесно до клиентите; какви резултати показва сайтът, ако той вече работи; кои канали за комуникация са най-ефективни и защо; какви са печалбите до този момент, ако има такива, изобразени под формата на графики и процентни стойности; какви са продажбите на пазара като цяло и как се движи конкуренцията; имали външни фактори, които влияят на бизнеса и върху които нямате контрол (социални, демографски, технологични, политически, климатични, регулаторни, съдебни и пр.)? Чак след като имате отговорите може да прецените дали да продължите напред и заслужава ли си да вложите повече?

Един добър маркетингов план изисква много време и много работа, но за бизнес, който тепърва започва, той е от изключително голяма важност. Независмо колко време ще отнеме, важното е той просто да работи!

Ако не можете сами да се справите с този проблем или пък имате други предизвикатеслтва, с които да се преборите, можете да ползвате услугата ни за оптимизация на онлайн магазин или безплатна телефонна консултация.

Свържете се с нас сега и получете вашата безплатна телефонна консултация

//]]>

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт.

Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close