Този въпрос си задават много собственици на сайтове и маркетинг мениджъри. Той наистина е много важен и изобщо не бива да се пренебрегва.
Агенциите разработващи сайтовете обикновено се фокусират само върху външния вид и функционалността на сайта. Те много пъти са притиснати от ниската оферирана цена и не могат да си позволят да направят така сайта, за да бъде Google Friendly. Някой от тях се опитват да. го правят, но техните дизайнери и програмисти не са специалисти в оптимизацията на сайтове за търсещи машини и резултата или не е пълен или ефективнооста му е ниска.
При оптимизирането на сайта от хора с неголям опит в тази дейност има опастност да се получи негативен ефект.
Пример: Пренасищането на атраницата с ключови думи, води Google до решение, че това е неестетвено и той наказва страницата за т. нар. keyword stuffing.
За разлика от хората, които гледат сайта ви и се наслаждават на снимките или красивите анимации по него Google може да чете само текст. Той не може ‘да вижда’ снимките, а само тяхното алтернативно описание. Той търси заглавия и подзаглавия за да разбере структурата на сайта. Вашите дизайнери може изобщо да не са слагали такива или да са ги използвали за украсяване на страницата.
Google изчислява и наситеността на ключовите думи в страницата. Вие сигурни ли сте, че във вашата въобще има важните за вас думи. Ако продавате брави написали ли сте тази дума в страницата или сте изброили само моделите. Ако продавате екскурзия до Гърция възможно ли е да сте написали само дестинации като Солун, Халкидики, Тасос и сте забравили да напишете важната дума ‘Гърция’?
Този процес е не само технически, но и маркетингов. В началото трябва да определите ключовите думи, по които хората биха търсили продуктите ви. Когато имате списъка проверете го с инструмента на Google за ключвои думи. Той ще ви подскаже още подходящи. Ще можете да видите каква е конкуренцията и какъв е обема на търсене по тях.
(Професионалния процес е много по-сложен, но и това би ви свършило чудесна работа)
След като сте готови с ключовите думи, трябва да проверите, в какво състояние е сайта ви. Можете да го направите с различни безплатни инструменти. С тях ще разберете доколко сайта ви е подготвен за търсачките.
Един такъв инструмент се инсталира върху браузъра ви и дава детайлна информация за него.
Можете да го свалите от тук: http://www.seoquake.com/
След като сте наясно какво не е наред по страницата ви трябва програмист, които да нанесе съответните корекции.
След като корекциите са направени, трябва време Google да прочете отново сайта ви и да разбере, че той вече е ОК и да възприеме съдържанието му.
Истината е, че това е само първата част от оптимизирането на сайта ви за търсачките. Задължителната, много важна, но само първа. Следва да се създадат връзки от важни сайтове към него за да може Google да разбере, колко високо е оценен той.
Това е тема обаче, която ще разгледаме напред.
Ако това ви се струва трудно, можете да използвате възможността за безплатна оценка на сайта, за да разберете какви ключови думи са правилни за вас и какво е състоянието на сайта ви.
След това може да направим тест с трафик от Google, за да отчетем какво реално може да направи търсачката за вас и след това да напраим съответните корекции.
Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.