parallax background

Как посетителите стават клиенти?

Как посетителите стават клиенти?

Грешките

Съжалявам, че почваме негативно, но целта е да Ви предпазим от най-често срещаните грешки. Или ако забележите, че и вие вече ги допускате постоянно да спрете незабавно.

Грешка 1: Не измервате – Много собственици на сайтове полагат някакви усилия да ги рекламират или оптимизирант, но не питат клиентите си дали са ги намерили от там. Така те и не знаят реално колко клиента е донесъл сайта им и дали усилията положение за него са се възвърнали.

Грешка 2: Измерват само клиентите – Влагането на ресурси в рекламиране на сайта и отчитане, че това не води до клиенти не е правилно. Рекамата води до посетители. Не до клиенти. Сайта трявва да превърне посеетителите в клиенти. Ако има посетители от рекламата и няма клиенти – САЙТА Е ВИНОВЕН.

Посетителите

Може би първо е да си зададем въпроса не какво правят а какви са и откъде идват. Много хора разчитат на броячи за да наблюдават броя на посетителите, но това не е достатъчно. Трябва да знаете дали те идват от Facebook или Google и по каква дума са търсили за да дойдат при вас. Така ще разберете дали те са Вашите хора. Може би Google Ви изкарва по странна и не важна за Вас дума прихваната от вВшия сайт. То може би води при Вас посетители, които никога не биха си купили. Естествено това всичко това се вижда с Google Analytics – безплатен интрумент на Google за анализ на посещенията на сайта.  Нека обаче го оставим за по-нататък. Трябва обаче да го споменем в началото.

Как посетителите се превръщат в клиенти

Интересен процес е това. Те не идват на сайта Ви заради вашите продукти. Те идват защото на тях им трябва нещо. В общия  случай това е информация, интересна и полезна за тях информация. Малко са тези, които веднага биха си купили или попълни формата Ви за да се свърежете с тях. Поради това те имат нужда от полезна информация, поднесена по интересен начин.

Етапи

Процеса има следните етапи:

– посетител – е човек, попаднал някакси на сайта Ви, които има нужда от някака информация на теми свързани с Вас. От вас зависи дали той, ще се разочарова и ще си тръгне, заключвайки, че сайта Ви не е правилното място за него или ще продължи към следващия етап.

– Lead – е посетител, които ясно е изразил желание, че се интересува от това, което му предлагате и иска повече от Вас. Примерно е попълнил форма да получава регулярно информация от Вас свързана с продуктите Ви.

– клиент – е такъв lead или посетител, които ясно е изразил желанието си да си купува от Вас. Той вече е започнат с преимуществата на това, което предлагате и е готов да плати за него.

Как се минават различните етапи

Всичко е въпрос на полезно и интересно съдържание. Всичко зависи от това какво му казвате и показвате. Важно е обаче и как го водите. Ето сега аз Ви водя. Щом четете тази статия, значи се интересувате от темата. Може да сте дошли от Facebook или от Google, но Вие се интересувате от това, което пише тук (дано да ви е полезно).

Как ще преминете на следащия етап? Ами ако наистина искате да имате полза за сайта си ние сме Ви убедили, че разбираме от това, Вие ще искате още от нас. Примерно да разгледаме сайта Ви и да Ви кажем какво е объркано в него. Ако ние Ви покажем какъв е проблема и Вие се уверите в компетентността ни, може би ще решите, че можете да ни се доверите да направим така, че той да увеличи клиентите Ви многократно. Или ако не сте готови за това поне да получите повече информация – можете да поискате да получите по детайлна информация по тази тема.

Ако поискате да разгледаме сайта Ви и да ви дадем оценка и препоръки, вече няма да посетител а Lead. Ако искате още информация и ни дадете данни за връзка с Вас също сте на това ниво, макар и с не-дотам висока заинтересованост.

Дано не Ви уплашихме 😉

От какво имате нужда

  1. От посетители. Иначе няма на кого да показвате полезното си съдържание и това какво предлагате;
  2. От полезно и интересно съдържание. Иначе казано – полезни неща поднесени по атрактивен начин;
  3. От форми и оферти за конвериране – Неустоими предложения за тестване, безплатна консултация и възможност за допълнителна задълбочена или периодична информация;
  4. От това да можете да ги убедите, когато те Ви се доверят, че Вие сте правилните хора на които моат да се доверят. В много от случаите това може да става ичвън сайта.

Какво да се направи по-нататък

Вариантите са два:

Опитвате се сами да се справите – Пробвайте, тествайте и най-важното отчитайте какво се е случило от това. Само така, можете да разберете доколко това, което сте променили по сайта е сработило. Можете да се абонирате да получавате още информация от нас по темата или свързани с нея.

Да разгледаме сайта Ви да дадем съвет – Няма да ни отнеме много време, ние правим това постоянно и ще можем да Ви кажем какво трябва да направите за да може сайта Ви да работи по-успешно. Плюс това го правим безплатно.

email collection

Безспорно email маркетингът е най-директният и ефективен начин да комуникираме с нови и стари клиенти. Тази комуникация е важна за нас, защото така печелим доверието и лоялността на нашите клиенти.