Съжалявам, че почваме негативно, но целта е да Ви предпазим от най-често срещаните грешки. Или ако забележите, че и вие вече ги допускате постоянно да спрете незабавно.
Грешка 1: Не измервате – Много собственици на сайтове полагат някакви усилия да ги рекламират или оптимизирант, но не питат клиентите си дали са ги намерили от там. Така те и не знаят реално колко клиента е донесъл сайта им и дали усилията положение за него са се възвърнали.
Грешка 2: Измерват само клиентите – Влагането на ресурси в рекламиране на сайта и отчитане, че това не води до клиенти не е правилно. Рекамата води до посетители. Не до клиенти. Сайта трявва да превърне посеетителите в клиенти. Ако има посетители от рекламата и няма клиенти – САЙТА Е ВИНОВЕН.
Може би първо е да си зададем въпроса не какво правят а какви са и откъде идват. Много хора разчитат на броячи за да наблюдават броя на посетителите, но това не е достатъчно. Трябва да знаете дали те идват от Facebook или Google и по каква дума са търсили за да дойдат при вас. Така ще разберете дали те са Вашите хора. Може би Google Ви изкарва по странна и не важна за Вас дума прихваната от вВшия сайт. То може би води при Вас посетители, които никога не биха си купили. Естествено това всичко това се вижда с Google Analytics – безплатен интрумент на Google за анализ на посещенията на сайта. Нека обаче го оставим за по-нататък. Трябва обаче да го споменем в началото.
Интересен процес е това. Те не идват на сайта Ви заради вашите продукти. Те идват защото на тях им трябва нещо. В общия случай това е информация, интересна и полезна за тях информация. Малко са тези, които веднага биха си купили или попълни формата Ви за да се свърежете с тях. Поради това те имат нужда от полезна информация, поднесена по интересен начин.
Процеса има следните етапи:
– посетител – е човек, попаднал някакси на сайта Ви, които има нужда от някака информация на теми свързани с Вас. От вас зависи дали той, ще се разочарова и ще си тръгне, заключвайки, че сайта Ви не е правилното място за него или ще продължи към следващия етап.
– Lead – е посетител, които ясно е изразил желание, че се интересува от това, което му предлагате и иска повече от Вас. Примерно е попълнил форма да получава регулярно информация от Вас свързана с продуктите Ви.
– клиент – е такъв lead или посетител, които ясно е изразил желанието си да си купува от Вас. Той вече е започнат с преимуществата на това, което предлагате и е готов да плати за него.
Всичко е въпрос на полезно и интересно съдържание. Всичко зависи от това какво му казвате и показвате. Важно е обаче и как го водите. Ето сега аз Ви водя. Щом четете тази статия, значи се интересувате от темата. Може да сте дошли от Facebook или от Google, но Вие се интересувате от това, което пише тук (дано да ви е полезно).
Как ще преминете на следащия етап? Ами ако наистина искате да имате полза за сайта си ние сме Ви убедили, че разбираме от това, Вие ще искате още от нас. Примерно да разгледаме сайта Ви и да Ви кажем какво е объркано в него. Ако ние Ви покажем какъв е проблема и Вие се уверите в компетентността ни, може би ще решите, че можете да ни се доверите да направим така, че той да увеличи клиентите Ви многократно. Или ако не сте готови за това поне да получите повече информация – можете да поискате да получите по детайлна информация по тази тема.
Ако поискате да разгледаме сайта Ви и да ви дадем оценка и препоръки, вече няма да посетител а Lead. Ако искате още информация и ни дадете данни за връзка с Вас също сте на това ниво, макар и с не-дотам висока заинтересованост.
Дано не Ви уплашихме 😉
Вариантите са два:
Опитвате се сами да се справите – Пробвайте, тествайте и най-важното отчитайте какво се е случило от това. Само така, можете да разберете доколко това, което сте променили по сайта е сработило. Можете да се абонирате да получавате още информация от нас по темата или свързани с нея.
Да разгледаме сайта Ви да дадем съвет – Няма да ни отнеме много време, ние правим това постоянно и ще можем да Ви кажем какво трябва да направите за да може сайта Ви да работи по-успешно. Плюс това го правим безплатно.
Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.