parallax background

Имейл маркетинг: Как да събираме имейл адреси на бъдещите си клиенти?

Имейл маркетинг: Как да събираме имейл адреси на бъдещите си клиенти?

Какво пропускаме?

Средно около 98% от посетителите на сайта ни го напускат без да са направили някакво полезно действие за нас. Те си остават анонимни и вероятно посещават конкурентите ни. Много неприятно, нали?

Това, на което ще ви научи тази статия, е как да събирате тези пропуснати 5-7% или десетки до стотици имейли на ваши потенциални бъдещи клиенти всеки ден.

Каква е ползата?

Увеличаваме многократно ползата от вече съществуващия трафик на сайта, без да правим допълнителни разходи. Прави се еднократно и само се наблюдава увеличението на базата от имейли, която е актив на компанията.

Как да събираме имейли?

Всички сайтове има форма за обратна информация. Никой обаче не я попълва. Защо тогава всички я слагат? Защото другите слагат такава, затова и ние 🙂

Проблемът с тази форма е, че се намира обикновено на страницата с контакти и че не е активна и не се появява само в подходящ момент.

Може да използвате следните варианти за събиране на имейли (или да го наречем съгласие за комуникация):

  • слайдър – появява се отляво или отдясно долу и ни подсеща, че можем да получаваме полезна информация от този сайт. Другите варианти за предложения, срещу които посетителят може да си даде имейла, могат да бъдат ваучери за отстъпка, обещания за ексклузивни предложения;
  • падащ банер – малък банер – пада отгоре и заема един ред от текст. Използва се по същия начин като слайдъра;
  • Pop-Up – много дразнещ вариант, който изскача по средата на екрана и предлага същите неща срещу имейла Ви. Много визуален, но не бих го препоръчал. Не работи много добре.

Последните месеци използваме много “слайдър” варианта и той дава много добри параметри. На сайт etel.bg събира над 7% от посетителските имейли.

Какъв инструмент да използваме?

Бих ви препоръчал Optin Monster. Прекрасен инструмент. Поддържа много варианти за събиране на имейли. Интегрира се с огромент брой имейлинг системи. Една от тях е широко използвания в България MailChimp.

Как да събираме потенциални клиенти?

Голямата разлика тук е, че посетителят не си дава само имейла в очакване на полезна информация или ексклузивни предложения, но подава много информация за себе си, както и моралното право да направим контакт с него.

Пример:

На сайт на езиков център на страницата, описваща услугата, има интегрирана анкета, която събира информация за причината на посетителя да иска да изучава този език, новото му на подготовка, удобното време за него, предпочитаните варианти за изучаване. Мотивацията на посетителя да попълни анкетата е, че ще получи най-добрия вариант за изучаване на езика.

Естествено, след като попълни анкетата, тя попада в имейла на търговец от езиковия център и той се свързва с потенциалния вече клиент и му предлага най-добрия вариант за него в техния езиков център.

Какви инструменти може да използваме?

Тук се използват инструменти за анкети:

  • surveymonkey е най-популярният такъв и с много интеграции;
  • surveygizmo – много модерно изглеждащ;
  • typeform – инструментът, който използваме напоследък – осъществява се почти човешка комуникация с посетителя.

Какви са минималните изисквания?

Към сайта няма определени изисквания. Важно е сайтът да има поне 400 посетители на ден, за да може събираните имейли или направени заявки да бъдат със смислен обем. Ако обемът е по-малък просто заявките ще бъдат много малко, за да се разчита на тях.

Обемът на събраните имейли е нормално да бъде поне 20-30 на ден, за да може за един месец да се събере макар и малка база, за да тествате и да си направите план за развитие.

Обемът на посетители може да се увеличи с реклама, примерно Google или Facebook. Може да се направи това и временно с цел да се тества какво може да се постигне със събраните имейли.

Тест и планиране

След като имате 1000-2000 имейла можете да започнете да изпращате първите си тестови имейли. Базата естествено е нищожна, за да даде ефект върху бизнеса ви, но ще можете да определите основните параметри и да направите план какво ще постигате след 6 месеца или 1 година като обем на базата и продажби.

Пак искам да обърна внимание, че можете да подпомогнете по всяко време събирането на имейли с реклама. Тя ще доведе до непосредствени продажби и по-голям обем имейли.

Какво можем да помогнем ние?

В момента ежечасно събираме имейли от десетки бизнес сайтове и онлайн магазини. За нас няма да бъде проблем да определим оптималния вариант за събиране на имейли или направо за събиране на запитвания от потенциални клиенти.

След като съберем 1000-2000 имейла в първоначалния етап, можем да направим план, който ще покаже какво може да се очаква в период от 6 месеца или година.

Най-важното: Този план ще съдържа план за печалба от потенциалните клиенти или имейлинга, в която ще бъде предвиден и наш комисион за управление на имейл маркетинга.

Още по темата?

Можете да разгледате и други материали свързани с имейл маркетинг в съответния раздел в блога.

Може да разгледате и много видея в YouTube канала ни или да станете фен на Facebook страницата ни.

 

Успех!

Найден

Имейл маркетинг

Безспорно имейл маркетингът е най-директният и ефективен начин да комуникираме с нови и стари клиенти. Тази комуникация е важна за нас, защото така печелим доверието и лоялността на нашите клиенти.

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close