Много от хората очакващи продажби от сайта си, нямат добър иструмент, от който да получават данни, за да разберат какво се случва на него.
Те знаят, че нещо не е наред, но не знаят какво точно и къде. Простият брояч, който показва колко хора са били на сайта не може да свърши тази работа. С него можете да разберете колко хора идват и ако те не са малко, да прецените, че не е нормално никой да не направи запитване или заявка. Но само дотам можете да стигнете с него.
Времето на сайтовете, на които имаше само бутони “home”, “продукти”, “за нас” и “контакти” отмина. хората не искат да знаят че “Фирмата ни е основана през 1995 г. и е една от водещите в бранша”. Не искат и да чета само по няколко думи за продуктите. Те искат много снимки, детайлни описания, примери за приложение, да изтеглят ръководството за да се започнаят с детайлите, да прочетат мнения, да сравняват с други подобни продукти.
Ето как за да се мотивира клиента да купи комплект порцеланови чинии Гама Елит акцентира върху рецептата за тиквена крем супа.
Дадена е цяла секция за рецепти, чието предназначение е да продава кухненски уреди.
Запитвали ли сте се защо клиенттите биха купили от Вас. Заради самия продукт. Ако е така те трябва да са много убедени, че точно такива нещо искат и вие им го предлагате на добра цена.
А ако още не са избрали. Помагате ли им в това. Ако не познават точно вашите продукти, може би трябва да им помогнете в проучването.
Представете си, че ще си купувате готварска печка. Това не е покупка, която се прави всеки ден. Поради това не познавате актуалните новости при печките. За да направите правилен избор, трябва да проучите не само цените, но и функциите и икономичността на печките. В големите магазини за бяла и черна техника има малки табелки, от които няма да разберете много. Ако питате продавач-консултанта, сигурни ли сте, че той честно ще ви каже кое е най-подходящо за вас и няма да ви препоръча това от което ще получи най-голям бонус.
Остава ви Интернет. Пишете готварка печка в Google и попадате примерно на това. Във описанието на тази печка има “Радиален охлаждащ вентилатор”. Знаете ли какво е това? Струва ли си да платите за тази функция?
Потърсете този вентилатор Google и ще попаднете на нещо, което може да ви помогне.
Защо в предния сайт нямаше описание а само цена и няколко фунции. Ако втория сайт продаваше и беше сложил модели и добри цени до статията щеше да направи голям процент продажби.
От предната точка е ясно, че много от сайтовете предлагат стоката си директно без да помагат на бъдещия клиент по пътя му до конкретния избор и покупка.
В примера по-горе можете да си купите печка само ако знаете какво значат функциите й. Да, но ако на сайта не са описани, отивате да ги търсите другаде и дали ще се върнете отново или ще попаднете на конкурент и ще купите от там?
Във всеки учебник и книга по маркетинг пише, че е много важно да познавате клиентите си и как и за какво те ползват вашите продукти.
А ако продавате заключващи системи знаете ли какво би направил човек, на който (дано не се случва) са разбили миналата седмица входната врата.
Пробвайте: Помолете Ваш познат да си представи това и да търси в Интернет. Гледайте го какво прави, какво намира, какво чете, на какво се спира. Вижте дали открива нещо написано за вашите продукти във форумите. Вижте дали отива на вашия сайт. Справя ли се там да намери каквото му трябва.
Това е чудесен инструмент, който дава информация не само за броя на посетителите, но и за това откъде те идват – от Google, Facebook или от изпратените от вас имейли. Можете да разберете колко от тях се отвръщат от сайта ви веднага, колко страници разглеждат и дори колко от тях стигат до важни за вас места, като формата за поръчки например.
Да, Google Anaytics иска определени познания за да можете да тъкувате данните, но поне елементарни заключения можете със сигурност да си направите.
Най-важното, както разбрахме е да дадете интересна и полезна информация на посетителите. Тази информация ще “зарадва” и Google и той може да ви изведе на предни позиции при търсене.
Как обаче да преобърнем интересувашите се посетители в клиенти.
Ако продавате на крайни клиенти: Комбинирайте полезнното с продуктите. Както в примера по-горе – рецептата за ястие и информацията за продукта, с който тя да се изпълни са ръка за ръка.
Ако продавате на други бизнеси: Използвайте Call-to-Action. Виждате ли отстрани и долу сините бутони в тази статия. Те са за допълнителна информация. Ако тази статия ви е заинтересувала, но вие искате да разбете конкретно какво да правите във вашия случай или имате нужда от по-задълбочена информация – натиснете ги. Те са call-to-action елементите на тази страница. Те ще ви водят напред по пътя от заинтересован четец към клиент.
Дано да не ви уплашихме 😉
Помогнете на търсещите да намерият това, което им трябва за да изберат вас при покупката си!
Те може да не го направят веднага. Може да го направят след два месеца. Бъдете като рибар, който първо хвърля захранка и след това чака за да хване риба и не се мести от място на друго всеки половин час, защото “не кълве”. Човек прочел полезно нещо при вас, ви запомня и когато е готов да купи пак ще дойде защоти ви има доверие и е доволен от вас. Тогава call-to-action-а ще го наква да поиска контакт с вас или ще направи покупка през количката на сайта Ви.
Опитайте да се справите – надяваме да сме ви били полезни с тази статия (и с другите в този блог). Ако не сме били полези в конкретния ви случай, то поне дано сме успели да обърнем вашето внимание на някои от важните моменти, които правят сайта успешен. Ако не можете да се справите – питайте ни. Звънете на 02/970 50 39 или пишете на office@etel.bg. С радост ще ви дадем съвети.
Ако ви е трудно да се справите сами. Можем да погледнем сайта ви да предложим път за повишаване на ефективността му.
Можете да се присъедините и към групата във Facebook Как да привлечем клиенти от Интернет. Там дискутираме подобни теми.
За да отправите свежо послание към потенциалните си клиенти.
Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.