parallax background

Как да оптимизираме продуктовата си страница?

Как да оптимизираме продуктовата си страница?

Защо еднакви или сходни продукти в един електронен магазин се представят добре, а в друг не правят достатъчно конверсии? Специалистите дават отговор на този въпрос – често причината е в продуктовата страница и доколко тя е разработена и ориентирана към потребителите.

Има няколко основни компонента, които помагат на потенциалните клиенти да вземат решение за покупка. Ще проследим кои са те и защо са толкова важни за един електронен магазин.

Изображенията

Те може би са най-важният фактор, който влияе на потребителското решение за покупка – в около 67% от случаите. За да бъдат забелязани, добре приети и оценени, изображенията трябва:

  • да са ясни и с високо качество – потребителите обичат да видят добре това, което ще купуват, за да не остава в тях впечатлението, че нещо се опитва да остане скрито. Препоръчва се да се използва добра светлина, която да прави видими всички детайли.
  • да са снимани на ясен фон, за да може продуктът да се откроява добре. Най-често се използва бял фон, но всъщност това трябва да се съобрази със самия продукт и неговия цвят. Като цяло се препоръва да има контраст, за да изпъкват всички очертания.
  • да имат опция за приближаване и отдалечаване. Могат да бъдат изнесени встрани и отрязани детайли (около 3-4 на брой), които да показват в едър план части от продукта. Препоръчва се да визуализират силните страни, на които се набляга и които го правят по-различен и по-добър. Неслучайно се казва „Око да види…”.
  • да показват продукта от повече гледни точки. Когато потребителите могат да огледат това, което искат да закупят, те се ориентират за неговата функционалност или дизайн, чувстват се по-сигурни и много по-лесно подхождат към покупка.
  • да показват продукта в определен подходящ за него контекст. Най-често се използват снимки на хора и естествената среда, в която той се ползва. По този начин се намалява усещането, че търсената стока все още е в магазина и не е закупена и респективно се увеличава желанието тя да се притежава. Когато няма възможност да се правят подобни снимки, може да се ползва поне релевантен контекст като фон.
  • да са максимално близки до реалността. Ако се предлагат дрехи, се препоръчва да бъдат снимани на реални модели.

Описанието

Ако изображението е това, което хваща окото на потребителя, то описанието е това, което задържа неговото внимание. Специалистите препоръчват да не се копират описания от конкуренцията или сходни продукти, дори те да са от сайтове, които се представят добре. Този съвет се базира на оценката на Google, която позиционира по-надолу в резултатите страници, на които бъдат засечени текстове, които вече съществуват в мрежата.

Текстовете не трябва да съдържат само техническите спецификации на продукта, те трябва да носят някаква стойност и съдържание на потребителя. Желателно е в тях да са включени тези ключови думи, които биха били използвани при търсене в Google.

Практиката показва, че клиентите оценяват високо, ако има кратка история за продукта – как е бил създаден, защо, какви проблеми разрешава, какви ползи носи? За да напишете добро описание се опитайте да влезете в кожата на потенциален купувач, за да разберете какви въпроси би си задал той, ако иска да купи дадената стока. Ако предлагате твърде много неща и не можете да си позволите да напишете толкова много описания, може да се спрете на най-продаваните от тях.

Според проучвания, едни от най-силните и ефективни думи, които се ползват, за да представят продуктите са: „ново, Вие, веднага, защото, сега, запомнящ се, чувствен, лесен, предизвикателен” и др.

Бутоните

Важно е те да са с открояващи се цветове. Дълго време се смяташе, че най-подходящи за целта са зеленото, синьото и оранжевото, но всъщност е желателно те да се съчетаят и да са в синхрон с визията на сайта. Ако има в съседство други бутони (като например „Добави в любими”), се препоръчва цветовете им да са по-неутрални, в сравнение с основните, които насочват към покупка. Разположението също има значение и бутоните не трябва да са твърде надолу в страницата. По-добре е да се позиционират близо до цената.

Ако потребителят се колебае дали да поръча, за решението може да му помогне информация в близост, която да е видима и да анонсира за евентуална безплатна доставка, опции за връщане на стоката, ревюта, данни за наличности и пр. Някои фирми експериментират и със самия текст в бутоните. Ако сте по-креативни може изпробвате ефективността на различни варианти. В Dell например са забелязали повишение на поръчките когато са сменили познатия текст „Виж повече” с „Помогнете ми да избера”.

Ревюта

Те имат важна роля в една продуктова страница. Благодарение на тях потребителите градят своето доверие още преди да са закупили каквото искат, защото имат възможност да се позоват на опита на други хора, които вече го ползват. Затова и позиционирането им трябва да бъде на видимо място. Може да се спомене колко на брой ревюта има и каква е оценката на продукта като се предвиди опция да бъдат разгледани допълнително чрез падащо меню или в нова страница.

Настоящите клиенти също е желателно да бъдат поощрени да оставят своя коментар и оценка. Често срещана практика е изпращането на имейл с напомняне, че може да бъде оставена подобна информация на сайта, именно след изпращане на продукта когато потребителите обикновено са най-развълнувани от направената покупка.

Препоръки

Възможно е да не бъде намерен желаният продукт на страниците на сайта. В тези случаи може да помогнат карета, в които да се позиционират сходни продукти, които да се препоръчат. Те може да са от същата категория или да бъдат такива, които се комбинират и допълват разглеждания в момента продукт.

Помощ

Тя се изразява в поставянето на видимо място на телефон или прозорец с чат, на който клиентът може да се обади, ако има нужда от помощ. Желателно е до него да има текст, който да го насърчава да зададе своите въпроси. Такава комуникация се предвижда само и единсвено в случаите когато разполагате с добре обучен екип, който наистина може бързо и адекватно да даде нужната информация, която да помогне да се финализира покупката.

Консултация

Ако искате конкретна информация, какво да направи във Вашият случай, можем да направим безплатна телефонна консултация и да Ви дадем преоръкки за оптимизация.

Свържете се с нас сега и получете вашата безплатна телефонна консултация

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close