parallax background

Изоставена количка! Как да се справим с този проблем?

Изоставена количка! Как да се справим с този проблем?

Всеки онлайн търговец се сблъсква с този проблем, но не всеки знае колко сериозен е той. Изразено в цифри, загубените потенциални поръчки и изоставени колички надхвърлят 65 %. Тези резултати, посочени в изследване на уеб базирана английска изследователска компания, доказват сериозността на проблема.

Приходите, които могат да се получат при завършване на този тип поръчки са големи и затова е важно да се разгледат причините това да се случва и да се вземат своевременно необходимите мерки.

Кои са най-често срещаните причини за изоставяне на количката?

Един от най-съществените проблеми, с който се сблъскват клиентите и който ги отказва от по-нататъшно пазаруване е неочакваната финална цена. Когато тя е по-висока от предвиденото и посоченото при началната страница, често се прибягва до търсене на по-изгодна оферта на друго място. Това разочарование може да се избегне, ако предварително са посочени евентуални допълнителни такси или условия, които биха повишили стойността на желания продукт. Обозначаването им трябва да е добре видимо и своевременно отбелязано.

Друга важна и посочена в изследването причина е трудната навигация. Това се случва когато сайтът зарежда твърде бавно, често дава грешки и отнема твърде много време, за да зареди необходимите страници. Затова трябва да се обърне вниманиена какъв сървър се хоства сайта и да се отстрани този проблем, за да задържи потенциалните клиенти.

От значение е и колко време отнема една поръчка и дали не са твърде много мерките за сигурност и стъпките, през които трябва да се мине, за да се стигне до финализиране на поръчката.

Друга спомената от клиентите причина за недовършване на поръчката са неизгоднитеусловия за доставка или твърде високата цена на тази услуга.

Как да решим проблема с изоставената количка?

Има два основни подхода за решаване на този проблем. Единият е свързан с действия, които могат да се предприемат преди потребителят да е напуснал сайта. Това са всички стъпки, които могат да се направят за оптимизиране на процеса на пазаруване:

  • Опция за изображение на продуктите в количката (а не само текст). Той дава сигурност на клиентите и спестява време за проверка;
  • Ясно обозначаване на стъпките за покупка. Ако поръчката не се извършва на една страница, а са необходими няколко действия, за да се посочи необходимата информация, клиентът може да се откаже по-лесно. Препоръчва се при такъв тип поръчки с повече пренасочвания, те да са предварително указани и да се получава лесна ориентация колко етапа остават до финализиране на процеса.
  • Възможност за коригиране на поръчка или на стъпка от самото плащане, за да не се налага при евентуална грешка да се започва отначало;
  • Предлагане на повече начини за плащане, които да дават повече свобода на клиентите да изберат най-удобния за тях метод;
  • Опция за получаване на помощ (през чат или по телефон) при евентуални проблеми и изникнали въпроси по време на поръчка. Ако има такива, е желателно да са ясно обозначени и видими на страницата;
  • Обозначителни банери, свързани със сигурността на плащането;
  • Възможност за поръчка без регистрация, която се приема за по-малко обвързваща и по-бърза (изследвания доказват нарастване на заявките с до 45 % след прилагането и);
  • Предлагане на опция за връщане на стоката, ако го позволява политиката на фирмата, което повишава доверието на потенциалните купувачи;
  • Опция за безплатна доставка (по принцип или при покупка над определена сума), която привлича клиентите и гарантирано повишава поръчките;
  • Добавяне на сектор „Любими продукти”, в който могат да се запазват набелязаните продукти, тъй като много често потребителите стигат до количка и се отказват от нея именно защото я ползват с такава цел.

Другият подход се прилага когато потребителят не е довършил своята поръчка и вече е напуснал сайта. В този случай се препоръчва използването на ремаркетинг методи. По този начин клиентът продължава да вижда реклама на търсените продукти при сърфиране в мрежата. Ако е регистриран и има налична информация за негов електронен адрес, може да се използва  мейлинг кампания в няколко последователни дни, която да напомни за продукта, неговите качества, екслузивна цена и други ясни и привличащи вниманието послания, свързани с положителни отзиви на клиенти, ясни условия за доставка, гаранция и др.

 

Ако не можете сами да се справите с този проблем или пък имате други предизвикатеслтва, с които да се преборите, можете да ползвате услугата ни за оптимизация на онлайн магазин или безплатна телефонна консултация.

Свържете се с нас сега и получете вашата безплатна телефонна консултация

//]]>

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт.

Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close