parallax background

Инвестиране в Интернет маркетинг

Инвестиране в Интернет маркетинг

(част 1)

Дали сте готови да инвестирате в Интернет маркетинг и ако да какво да очaквате от него. Как да вземете правилните решения и да контролирате риска.

(тъй като темата е дълга статията е разделена в няколко части)

За вас ли е тази статия?

Тъй като тази статия може да достигне до хора, работещи в компании с различни бизнес модели и бюджети, се чувствам длъжен отнапред да дам яснота за кого и за какво е предназначена тя.

B2B или B2C?

Няма значение дали клиентите ви са физически лица или други бизнеси, инвестирането в създаване на лийдове, бранд, познаваемост на продукт или бизнес възможност работи с пълна сила.

Продавате веднага или развивате клиентска база

Ако вие имате клиенти, които заплащат регулярно за вашите услуги или пък искате да се фокусирате върху развитие на клиентската база вместо върху печалбата веднага, то е най-добре да инвестирате. Тогава вие внимателно трябва да прочетете статията до края. Ако не можете да го направите сега, направете го по-късно, но не я прехвърляйте набързо. Убеден съм, че ще ви бъде много полезна, дори и да сте доволни от това как се справяте.

Ако вие искате да печелите сега и веднага

Може би вие не сте на тази вълна и вероятно тази статия няма да ви се понрави. Тя изисква да се направят разходи, които ще се върнат в някакъв период от време и то в много от случаите многократно.

Да инвестирате или не?

Този въпрос според мен е чисто психологически. Той зависи само от принципната нагласа на човека, който взима решения и текущата ситуация, която оказва влияние върху желанието му да мисли дългосрочно.

 

Пример: Човек, които е притиснат от текущи проблеми (било то и лични, дори предимноо лични) не може да реши да инвестира дори възвръщаемостта да е краткосрочна, защото в това има риск, а той не би искал точно в момента да поема повече рискове.

 

Пример 2: Човек, който е ‘широко скроен’ и текущите му дела са в добро състояние е много склонен да инвестира, защото може да си позволи психологически да поема риск и да чака. Обикновено такъв човек търси в този момент развитие, успех и има планове да ги постигне.

 

Дали трябва да се инвестира? Този въпрос има само един отговор – ДА. В инвестицията има риск, но той може да се управлява и минимизира. Без инвестиция развитието е бавно и можете да станене жертва на конкуренцията. Примерите за това са безброй.

 

Инвестицията в маркетинг е една от най-живителните за бизнеса. Маркетингът е ангажиран с приходите на компанията (поне ние така го разбираме :), а те са в основата на това да съществува самата компания.

 

Интернет маркетингът е това, което ще води приходите на голяма част от бизнесите през следващите години. Той го прави и сега, но голямата част от големите компании като динозаври все още не са го разбрали. Инвестирайки в него, сега имате уникалния шанс да ги изпреварите. Можете сами да се сетите за браншове, където тези, които стъпиха първи в Интернет маркетинга, буквално изядоха конкурентите си, които от консервативност не инвестираха там.

 

Ако вие имате колебания дали да направите такава стъпка, то потърсете факторите, които ви спират. Утре може да ви бъде много по-тудно, а след това може да бъде твърде късно.

 

За инвестицията е необходима определена свободна сума от средства, която да се задели докато инвестицията се възвърне и започне да се реинвестира от печалбата й. За да се определи каква е тази сума, се прави предварителен тест с малък ресурс, от който приблизително става ясно какво е необходимо занапред. Ако не можете или не сте готови да заделите такъв ресурс, то явно сега не е моментът да се захващате с това.

Дано да ви убедих, ако не поне да ви замислих.

Ако искате конкретна преценка във вашия случай можете да ми пишете на niliev@etel.bg.

Видове Интернет маркетинг

Вариантите в Интернет за създаване на бранд, събиране на потенциални клиенти или продажби са много. Основните са:

  • Outbound (директен) маркетинг;
  • Inbound (маркетинг със съдържание и стойност) маркетинг;

При първия за канали за достъп и въздействие върху аудиторията се използват предимно  рекламни съобщения във всякакъв вид:

  • Банери;
  • Реклама в търсещи машини;
  • Имейлинг – непоискани съобщения или имейли на хора, дали съгласието си за това;
  • Реклама в социални мрежи;
  • Реклама в приложения (предимно мобилни);
  • Видео – какво в момента става с YouTube;
  • Всякакъв друг род и вид;

 

Всички тези подходи са свързани с прекъсване на нормалната работа на аудиторията, дават много нисък процент на успеваемост, но разчитат на големия обем.

 

Някой подходи дават възможност за много добро прецизиране на аудиторията като например социалните мрежи и търсещите машини.

Вторият вариант на маркетинг – Inbound маркетингът се налага през последните години в САЩ и другите развити икономики, защото там Outbound (маркетинга на прекъсването) вече дава много ниски стойности.

 

При Inbound клиентите сами се ‘прилепват’ към вас, защото вие създавате съдържание, което ги интересува и им давате стойност, която е важна за тях. Това ги прави лоялни към вас още преди да са ви платили първата сума. Този модел на маркетинг обаче изисква време, за да се разработи и може би затова в България още не е застъпен. Естествено не е необходимо да споменавам, че потенциалът му е огромен, особено, когато другите го подценяват.

Може да се използва и комбинация от двата – Outbound за достигане до хората бързо и за ангажиране на тяхното внимание, но не с цел продажба, а с цел да се доведат до втория модел – съдържание, стойност, заинтересованост.

 

Пример: Чрез реклама във Facebook можете да достигнете да стотици хиляди хора, които сте филтрирали като ваши потенциални клиенти и ги насочите към статия, създадена за ваш нов продукт, акцентираща върху преимуществата му пред конкурентните. Аудиторията вероятно не ги познава и ако статията е добра те ще оставят данните си за контакт за още информация. Ако в статията имате call-to-action (трикът, които ви дава право да осъществите контакт с потенциалния клиент), то вие можете да изполвате търговските си ресурси да ги превърнете в клиенти. Тези, които не са готови за тази стъпка сега ще получават безвъзмездно от вас още време полезна информация, тестове, демота, консултации, докато накрая станат клиенти. Алилуя.

От друга гледна точка можем да разделим Интернет маркетинга спред вида бизнес и бизнес модела ви.

 

B2C

Ако продавате на крайни клиенти може да се каже, че Facebook е невероятно място за събиране на потенциални клиенти. Не можете си представите колко много предприемачи от всички краища на България са прозряли силата на Facebook. Те имат свои фен страници, приятелски профили, групи, пишат съобщения, промотират продуктите си и повярвайте ми – печелят.

 

Тези, които си мислят, че Facebook е само за забавление и губене на време, трябва отново да помислят.

 

Други варианти на маркетинга за крайни клиенти може да бъде имейл маркетинг или реклама в търсачките. Те са най-често употребяваните и дават добър резултат.

 

B2B

В голямата част от случаите Интернет маркетингът не може да завърши сделката, а само да запознае, заинтересова и ангажира потенциалния клиент. Втората част от процеса се изпълнява от опитен търговец, но той е скъп ресурс и не е правилно да се занимава с ровене из разни сайтове, за да си намери потенциалните клиенти сам.

 

Интернет маркетингът прави това чудесно.

 

За B2B компании много добър вариант са социалните мрежи LinkedIn i немската Xing или имейл маркетинг. Най-добрият начин за равитие на макркетинга на такива компании е да се насочат към Inbound Marketing и да запознават бъдещите си партньори с това, което предлагат чрез статии, webinar-и, успешни случаи, индустриални репорти, how to гайдове.

Дотук мисля да приключим за момента, защото ще стане дълго за четене.

 

Ако за някой от вас е интересно в другите части ще разгледаме:

 

  1. Видовете инвестиции в Интернет маркетинг – за бранд, за директни продажби, за абонаменти, за генериране на лийдове;
  2. Как да измерим успеха си – доколко инвестицията ни е била успешна, както и детайлно разглеждане на важни маркетингови и финансови параметри;
  3. Какви канали да използваме? – От какво зависи това, какви са принципите за ефективност и обем и какво да правим, когато имаме лимитиран ресурс;
  4. Как да премахнем риска – тестване, контрол и наблюдения за промени в модела;
  5. CTA (call-to-action)

 

Ако някой е нетърпелив да разбере всичко още сега и то за неговия конкретен случай може да попълни формата по-долу и заедно ще разгледаме възможността за увеличение на продажбите или клиентите на компанията му.

 

Пожелавам успех на марктинговите ви стремежи и до скоро!

П.П. Можете да се абонирате с формата горе вдясно да получавате статиите ни занапред по имейл. Ако смятате, че ще са ви полезни, възползвайте се. Естествено можете да прочетете и някои от старите статии, които са подходящи за бизнеса ви

Фирма Ител разполага с опитни ad words специалисти, които се грижат за създаването и оптимизирането на Adwords реклами за фирмени сайтове.

//]]>

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт.

Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close