parallax background

4-те стъпки на клиента

25/11/2017

4-те стъпки на клиента

Пътят

Почти всички правим маркетингови усилия в Интернет – рекламираме в Google, пускаме постове във Facebook или изпращаме имейли. Колосалната ни грешка обаче, е че не познаваме пътя, който клиента извървява от незаинтересован странник до банковия превод.

Как да постигнем една цел, ако не познаваме пътя до там?

Може би типично за нашата нация е да търсим резултат веднага. Офертите по имейл и дирекната реклама във Google са добри примери за това. Това наистина работи, но така успяваме да наберем само “узрелите ябълки” – тези потенциални клиенти, които точно в момента са готови да купят и реагират на директа оферта. Това обаче не работи за хора, които не са осъзнали необходимостта си или искат още да проучват преди да купят.

Какво правим за тях? По принцип май нищо. Нямаме търпение да се занимаваме с тях. А те май са големия процент от клиентите. Със сигурност са над две трети. Не бива да се оставят на конкуренцията нали?

А какво да правим стях?

Трябва да ги водим стъпка по стъпка.

Стъпалата

Земята пред стъпалата – Непознати – това са хората, дошли на вашия сайт а вие не знаете кои са. В най-добрия случай можете от Google Analytics да разберете IP адреса им, откъде са дошли при Вас и детайли, които нямат пряко търговско значение – резолюция на екрана, браузър и т.н.

Първо стъпало – Абонати – Ако имате много интересно съдържание на сайта си, то няма да бъде проблем да привлечете непознатите да се абонират да получават още от Вас – примерно на седмична база.

Сега е момента да Ви подсетя, че ако това, което четете Ви е интересно можете да се абонирате да получавате още от нас. Направете го в полето отдясно. 🙂

Абонатите искат от Вас само полеззна информация и нищо повече. Те са ОК да Ви дадат имейла си, но не телефона си или името си. Все пак Вие ще имате връзка с тях.

Второ стъпало – Лийдове – Това е термин от маркетинга и общо взето означава потенциален клиент. Абонатите от на по-долното стъпало получават и получават информация, докато уцелим точно техния случай и те решат, че могат да попитат за повече информация или да се съгласят на безплатния тест, който им предлагаме. Те вече споделят с Вас телефонния си номер, името, фирмата и други детайли. Вие вече имате морално право да се свържете с тях за да им помогнете.

Трето стъпало – Клиенти – След теста или информацията, която сте им дали част от лийдовете решават че офертата е подходяща за тях и пристъпват към покупка. Какво става на тази стъпка Ви е известно. Проблема беше как да ги доведем до този момент.

Четвърто стъпало – Фенове – Тук всичко зависи как ще се справите с услугата си, дали продуктите са наистина на ниво и обслужването да бъде перфектно. Добрата новина, е че в България нивото на обслужване не е много високо (в сравнение на с САЩ или Англия) и фирмите справящи се добре се отличават. Нашите клиенти са склонни много пъти на компромиси, защото са свикнали с недобре свършената работа. И аз лично също съм свикнал с дупките по улиците, грешките в ресторанта или неспазнаване на обещанията. Бъдете добри и хората ще го забележат. Те ще се впечатлят и ще споделят с други.

Интернет

Тези стъпала се срещат и в традиционния маркетинг, но в Интерент те се извървяват много по-лесно. Както казва Бил Гейтс в книгата си “Пътят напред” – Интернет е капитализъм без сили на триене 😉

Можете да напишете статия за един час и след още един тя ще бъде прочете на от 5000 ваши фена във Facebook страницата Ви. Как иначе бихте могли да го направите? Колко би Ви струвало?

Какво да направим?

Занапред ще разгледаме тази тема в детайли. Ако е важно за Вас, абонирайте се за този блог.

Ако искате да Ви дадем съвет как това може да се приложи при Вас, можем да направим безплатна консултация. Не се притеснявайте – ние обичаме да помагаме.

email collection

Безспорно email маркетингът е най-директният и ефективен начин да комуникираме с нови и стари клиенти. Тази комуникация е важна за нас, защото така печелим доверието и лоялността на нашите клиенти.