parallax background

10 критични SEO елемента за онлайн магазина

10 критични SEO елемента за онлайн магазина

Вашият онлайн магазин предлага качествени продукти и услуги, но знаят ли достатъчно хора, че те съществуват? Съществуват много правила и съвети за това как да продавате на клиентите, но за да ги има, е важно да изградите сайта си по начин, който да улеснява пресечната точка с тях.

Ключът за по-голяма видимост в интернет пространството се нарича SEO и помага да се класирате на предни позиции в търсачките. Няма две мнения, че колкото по-високо се класирате в тях, толкова по-голям търафик и потенциални клиенти генерирате. Няма точно установени SEO елементи, които да гарантират стопроцентов успех или да са официално признати като работещи, защото интернет средата е твърде динамична и под влияние на множество променящи се фактори. Въпреки това има няколко основни съвета, за ефективността на коитото специалистите са единодушни.

 1. Не разчитайте на PPC (Pay Per Click)

Желателно е дори да забравите за този подход. Разбира се, на много места той се препоръчва, за да увеличите посещаемостта на сайта си. Минусът е, че резултатите, които ще постигнете, ще секнат в момента, в който прекратите плащанията. Последни проучвания показват, че когато даден сайт спре да ползва AdWords, голяма част от платените кликове (89%) не се пренасят към органичния трафик. Затова се препоръчва тази практика да е само допълнение към основната стратегия за оптимизация. Освен това, не трябва да се забравя, че немалка част от потребителите се отнасят с недоверие към спонсорираните линкове, банери и онлайн реклами.

 2. Избягвайте дублирането на съдържание

Създаването на текстове, които вече съществуват в интернет пространството са враг на всяка една търсачка. С този проблем се сблъскват повечето онлайн магазини заради описанията на продуктите, на които не се обръща достатъчно внимание. Редовно добавяйте уникално съдържание към сайта си. То ще ви помогне да се класирате по-добре в резултатите на Google, но ще има и стойност за клиентите. Описанията на всичко, което продавате, е еднакво важно като самите продукти и услуги.

Ако не може да се справите и да промените цялото съдържание на сайта, то поне може да опитате постепенно да увеличите тази част от него, която е уникална. Внимателната употреба на rel=”canonical” tag също може да помогне да се избегне този проблем, заради който търсачките „наказват” сайта ви на по-долни позиции.

3. Не използвайте стандартни описания на продуктите

Съдържанието не само не трябва да е дублирано, но не трябва да е и еднакво за всички продукти. Едно добро описание отнема време и именно по тази причина е честа практика да се копират текстове на сходни продукти. Опитайте се постепенно да промените описанието на всеки отделен продукт и когато го правите се поставете на мястото на клиентите като използвате думи и ключови фрази, които те биха използвали при търсене в интернет.

4. Оптимизирайте изображенията

През последните години става все по-популярно търсенето чрез изображения. Затова използвайте желаните ключови думи в т.нар „Alt таг”, който описва всяка снимка. Текст не трябва да липсва, защото Google не би я индексирал, не трябва и да е имплементиран вътре в нея, защото така Google не би я разпознал. С  „Alt таг” може да помогнете изображенията ви да станат „видими” за търсачките.

 5. Създайте уникално мета описание за всяка страница

Не използвайте едно и също мета описание за всяка страница на сайта. Когато го пишете, имайте предвид, че то трябва да е полезно и насочващо. Не забравяйте, че при търсене на ключова дума в Google, дори на първа страница, се показва повече от един резултат. Именно мета описанието е това, което кара потребителите да разберат какво ги очаква, ако кликнат на линка към вашия сайт и може да ги убеди, че именно там ще намерят това, което търсят.

 6. Добавете опция „ревю на продукт”

Ако създаването на уникален текст е важен от SEO гледна точка, то възможността да се споделят мнения за продуктите е също добър начин да се добави още уникално съдържание към вашия онлайн магазин.

 7. Линкове на начална страница

Често срещана грешка е „заравянето” на продуктите на дълбоко в сайта, като достигането до тях става посредством множество линкове. Това ги прави трудно откриваеми не само за клиентите, но влияе и на класирането като страниците се появяват по-трудно при търсене. Желателно е продуктовата гама да е „на един клик разстояние” от началната страница.

 8. Използване на анкор текст

Добавяйте ключови думи като част от текста, които да препращат и да бъдат линк към желаната от вас страница, вместо бутоните „Вижте повече”. Желателно е  ключовите думи да са именно тези, по които искате да бъде откривана дадената страница.

 9. Организирайте магазина си

Ако предлагате специфични продукти, създайде отделни лендинг страници за тях. По този начин се увеличава възможността да  оптимизирате на няколко различни места, с различни ключови думи.

 10. Сайтове за колективно пазаруване

Когато предлагате специални промоции или намаления, може да използвате сайтове, които са специализирани в това да предлагат изгодни оферти. По този начин осигурявате безплатни външни линкове за сайта на вашия онлайн магазин, които също се отразяват на класирането му в резултатите на търсачките.

 

Много се надявам тази статия да  е полезна за Вас.

Ако искате може да разгледаме Вашият конкретен случай и възможностите за увеличение на продажбите от онлайн магазина Ви.

Ползите от SEO-оптимизиран сайт:



Изтласква Вашия сайт на първи позиции в Google по ключови думи от Вашия бранш;
Увеличава посещенията от потребители, които търсят точно Вашия тип услуги, а не произволни посетители
Приток на нови партньори и клиенти
Популяризира сайта и фирмата Ви, прави откриването Ви в Интернет по-лесно и повишава доверието към Вас
Покачва продажбите и възможността за достигане до 100% от потенциалните Ви клиенти

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close