Успешен онлайн магазин – откъде да започнете?

Този въпрос се оказва по-актуален от всякога, след като целият свят мина през два периода на затваряне на физически магазини. Kлиентите в голяма степен се пренасочиха към онлайн пазаруването. Независимо от стабилизирането на ситуацията, се предвижда тази тенденция да се запази. Но готов ли е онлайн бизнесът ви за това?

Един важен фактор вече е налице – нагласата на крайния потребител. Той трудно променя навиците си, но в случая ситуацията го принуди да го направи. Сърфирането в мрежата в търсене на продукти и услуги вече e ежедневие за много домакинства. 

Ето я и отправната точка – потребителят търси това, което вие може да му предложите. Но тя не е достатъчна, защото трябва да се отговори на най-важния въпрос – как да се срещнете в онлайн пространството и защо това не се е случило досега?

За да дадем максимално ясен и точен отговор, решихме да се базираме на данни, които да обхванат състоянието на българския онлайн пазар и да дадат нагледна престава какво се случва към днешна дата. 

Какво показва статистиката?

През последните три месеца на 2020 година направихме проучване на 2500 магазина в България. Използвахме публичния регистър на НАП за онлайн търговците.

Резултатите показаха недвусмислено факт, който, за съжаление, вече знаехме: повечето от онлайн магазините в България съществуват, но не продават. 

Проучването ни беше обвързано с обема на трафика към онлайн платформите. Ето и причината. Във физическите магазини е важно те да бъдат позиционирани на главна улица, откъдето минават много хора и това да гарантира по-голям брой влизащи да разгледат. 

В дигиталното пространство ситуацията не е по-различна. Важно е колко души ще видят вашата витрина, макар и виртуална, за да преминат към следваща стъпка да разгледат евентуален продукт и да направят поръчка. 

Оттук идва и неразривната връзка между трафика към сайта и продажбите, които реализира той. Няма как да не се съгласим, че един магазин с 300 сесии на месец няма как да очаква особено добър резултат, докато този с 300 000 сесии със сигурност постига поставените цели.

Разбира се, за точни изводи трябва да се вземат предвид и други метрики като conversion rate, брой потребители, достигнали до количката в сайта, но като цяло самият трафик е достатъчно добър ориентир. Цифрите го потвърждават: 

За съжаление, данните ни показват, че това е ситуацията в България към момента: огромната част от онлайн магазините у нас всъщност не работят. 

Как да осигурите повече продажби в онлайн магазина?

След тези цифри, отговорът вече е ясен: с увеличаване на трафика към сайта. И това не важи само за магазините, които реализират малки продажби. Дори тези, които се справят добре, винаги могат да оптимизират резултатите си. 

Избирането на работеща стратегия е важен етап в този процес и тя трябва да е обвързана със спецификата на продуктите, респективно и с тези на подходящата аудитория. Тук полезен може да бъде нашият дългогодишен опит като агенция за развитие на продажбите на онлайн магазини. 

Стъпките са следните…

Ако имате онлайн магазин, който към настоящия момент реализира добри продажби, заедно насочваме усилията си към оптимизиране на рекламата към сайта. Целта ни в случая е да постигнем допълнително увеличение на трафика, което да генерира и повече направени поръчки, като в някои от случаите това увеличение е в размер на стотици проценти.

Ако продажбите на онлайн магазина ви не са големи или липсват като цяло, тогава съвместната ни цел е да постигнем задоволителни стойности. Не винаги това е възможно, разбира се, тъй като често причината за намаления им обем са самите продукти или техните цени, на които не можем да повлияем. 

Дали това е така, можем да установим, след като направим необходимия тест и осигурим достатъчно трафик към онлайн магазина. След това поведението на потребителя в него ще даде насока къде всъщност се крие проблемът. 

Ако увеличението на продажбите е ваша цел, то имаме една чудесна база за съвместно сътрудничество, която може да базираме на известната фраза „Колкото повече, толкова повече!“ – визирайки трафика и продажбите, разбира се!

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close