По време на икономическа криза всички субекти в икономиката са засегнати. Ясно е, че спирането на икономическите и търговски процеси породени от COVID-19 тепърва ще рефлектират върху нас и ще имат дълготраен ефект.
Но от икономическата криза може и да се спечели. Тези, които са адекватни, които са адаптивни и смели, със сигурност ще имат успех. В момента на почти спиране на икономиката, на пълна изолация на населението, логично спира и голяма част от планираните рекламни кампании. Но пък това означава липса на рекламен шум и много по-голяма „видимост“ на рекламните послания.
Рекламни площадки като билбордната и външната реклама ще бъдат много засегнати, защото хора по улиците няма. Пресата също – хората не излизат от домовете си, за да си купуват вестници. Радиото се слуша предимно в така наречения “drive time”- часовете, в които хората пътуват към и от работните си места. Но при сегашните обстоятелства те работят от вкъщи и потреблението на радиото ще спадне.
Предвид тези факти основните канали за информация остават телевизия и интернет. Но дигиталният канал, освен за информация, в момента е и основна работна среда и основен източник на забавление. Социалните медии са предпочитаният медиум, хората в тях споделят страховете, надеждите си и решенията на проблемите си от нетипичната ситуация, в която са поставени.
По-надолу ще видите нашите съвети как да комуникирате брандовете си в тези стресиращи времена, в които поведението на вашите потребители се изменя. За текста е използвано проучване на „Kantar”.
Хората са поставени в самоизолация, не ходят в офисите си , дистанцирани са от приятелите и семействата си, начинът им на живот и ежедневието им са тотално променени. За да бъдат адекватни, брандовете трябва да разберат тази нова реалност, да подкрепят хората и да адаптират своите услуги и пътя, по който продуктите им достигат до потребителите.
1. Селфитата обикновено са забавни и небрежни.
Сега вече голяма част от тях са сериозни, показват хората в изолираната им среда и са с хаштагове като #stayathome и #coronavirus
– Хората са много по-чувствителни за баланса между хумора и сериозното. Нещо, което преди изглеждаше закачливо, сега може да ги засегне дълбоко.
– Всички искат активно да се включат в инициативи, с които да бъдат полезни по време на кризата. Как може брандът да им предложи подобна възможност?
– Настроението и нагласите на хората се променят много динамично. Тук идва въпросът как компаниите да улавят веднага тези настроения.
– Съчувствието, вниманието и съпричастието ще бъдат жизненоважни. Трябва да се обърне внимание на тона.
2. Копнеж по природата.
Докато хората са затворени и изолирани в домовете си, те копнеят и имат нужда от природата. Споделят хубави снимки на красиви природни пейзажи и снимки на градовете от времето, когато не са били призрачни с надеждата, че скоро всичко ще е както преди.
– Принудителната самоизолация е само временна и трябва да напомняме на потребителите, че животът ще продължи. Може да се комуникират минали събития и пътувания и да се планират следващите без конкретно време.
– Хората имат нужда да продължат да са свързани с природата, макар и от дома си. Споделянето на снимки на растения и цветя е често срещано.
– Компаниите от туристическия и развлекателен бизнес трябва да намерят начин да активират бъдещото планиране и резервиране на пътувания, ваканции и концерти без риск за потребителите.
– Брандовете от категориите на бързооборотните стоки като храни, напитки или продуктите за лична хигиена да се опитат да помогнат на потребителите да имат достъп и да се чувстват свързани към природата чрез подбрано съдържание.
3. Хората масово работят от дома си.
Докато много професии и преди това са имали опцията home office, сега почти всички принудително минават в този режим. Потребителите на социалните мрежи споделят как се справят с това предизвикателство и качват снимки на ново уредените си домашни офиси в кухни, холове, спални и т.н.
– Хората имат нужда от разнообразие на работата от вкъщи. Споделяне на рецепти, безплатни курсове за готвене, за йога, за тренировки. Може да се създава подобно съдържание, което хем да им е от помощ, хем да се споделя и да има вайръл ефект.
– За да бъдат свързани хората се включват в различни предизвикателства, които също стават вайръл. Как да бъдем находчиви и креативни ние да създадем подобни забавни предизвикателства?
– Как бизнесът да адаптира предишни кампании в новите условия и как да помогнем в поддържането на връзката между хората по атрактивен начин.
4. Изолацията в домовете ни има и добра страна.
Прекарваме много повече време със семейството си, наслаждаваме се на домашния уют, четем повече книги и т.н.
– Хората имат нужда от успокоение и чувство за „нормалност“ и го търсят в устойчивите неща като семейството, домашната храна, домашните си любимци. Фокусират се върху нещата, които им носят радост.
– Предизвикателството за брандовете е как да създадат съдържание и услуги, които да обръщат внимание на хората и на тяхното психично здраве и комфорт.
В обобщение можем да се върнем към началото на материала – икономическите кризите и извънредните положения са голяма трудност и предизвикателство за всички, но има начини да преминем през тях по-безболезнено и дори да спечелим. Социалните медии дават възможност за комуникация с потребителите дори при тяхната принудителна социална изолация.
Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.