Имейл маркетинг за продажби

Става или не?

Някои хора категорично отричат този канал за продажби. Той обаче в някои случай прави десетки хиляди лв продажби на месец, в някои случай дори повече.

Да се направи предварителна оценка дали това ще е така при вас не може да се направи. Има няколко важни критерия, които да вземат в предвид;:

  • размер на базата – база от 1000 – 2000 имейла няма да бъде достатъчна и само ще  хабите усилия  за създаване на имейли. Добър старт е с база от порядъка 7000 – 10 000 имейла;
  • качество на базата – ако базата ви е взета от някъде или е ваша но е стара и неизползвана дълго време, то вероятно резултатите ще са лоши. 

Как да го тестваме?

Какво значи добри и лоши резултати: При база с обем 10 000 имейла добри продажби биха били от порядъка на няколко хиляди лева.  Естествено това зависи от много фактори – сайт, продутки, цени, промоции. Ако имате open rate (% на отворени имейли) под 5% нещата не изгледжат добре.

Но как да тестваме – изпратете няколко имейлинг кампании. Първата ще донесе най-висок резултат, защото на получателите им е интересно. След това интересът спада. При тези кампании ще успеете да получите информация за това на колко посетители и продажбите можете да разчитате.

Ако имейлите дават нисък резултат, но иначе продажбите от сайта са си добри, то следва да оптимизирате базата си от имейли. С две думи да премахнете от нея тези, които не рагират. За тях вероятно само плащате на софтуера за имейлинг, но резултатът е нулев.

Как да го правим?

Основното нещо – носете стойност. Не занимавайте получателите с тривиални показвания на продукти. Давайте им промоциите, нови предложения. Дръжте интереса им. Изгубители ли го, надали ще успеете да си го върнете. Какво при много неща в живота и тук качеството е на първо място и след това количеството. 

Имайте в предвид, че обикновено кликванията са на линк “разгледайте продуктите” или на бутон с подобно значение. Добре е да има много снимки на продукти и банери, но обикновено 60-70% от кликовете са на този линк или бутон.

Правете имейлите стилни и професионални. Ако вие нямате такава квалификация наемете агенция. Може да се обърнете и към фриленсър, но той вероятно ще бъде добър в дизайна, но познанията му по имейл маркетинг ще са скромни.

Защо е важно да са стилни – Получателят не знае колко голям е бизнесът и колко качествени са продуктите зад този имейл. В България все още има добре познати брандове, които сами си правят имейлингите и изглеждат просто потресаващо. 

Колко често да пускаме имейли?

Много зависи от това как се държат получателите. Ако изпращате два пъти в седмицат и забележите, че параметрите open rate и click rate постепенно спадат, то значи трябва да промените графика си и да изпращате само един път. Не гледайте само процентът на отписалите се. Наблюдавайте open rate и click rate. Проблемът първо там се забелязва.

Ако обаче тези параметри са стабилни можете да зачестите с имейлингите. Ако са полезни няма да бъде проблем да пуснекте и всеки ден, но все пак това зависи и от тематиката и разнообразието.

Какъв софтуер да изберем?

Има много решения за изпращане на имейли. Най-популярното е MailChimp. Таксува се на брой качени в него имейли. Безлатно е до 2000 имейла, но ако имате само толкова имейли не очаквайте продажби. Да съм съвсем честен ако вие работите с други бизнеси, а не с крайни клиенти, може и такъв обем на базата да свърши работа във вашия случай.

Друг популярен софтуер е sendinblue.com. Там можете да качвате големи бази от имейли, но ще ви таксуват на изпратени имейли. Ако рядко изпращате имейли това може да е по-удачен за вас вариант.

И двете описание по-горе решения поддръжат така наречения marketing automation – могат да изпращат имейли на нови клиент, на такива, които са направили покупики над определен обем или да се опитват да върнат посетителите, които са изоставили количките си.

Безплатна консултация

Дано да съм бил полезен. Съвсем накратко съм дали информация за имейл маркетнгът. Ако обаче вие имате голяма база от имейли и имате съмнение, че можете да получите повече продажбите от нейното използване подайте запитване и ще разгледаме вашията случай конкретно.

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close