parallax background

Удaр с Google Adwords

Софийска пицария в Павлово. На ден поръчките за доставка са 4-5. Днес обаче след 16 часа телефона започва да звъни като полудял. За по-малко от час са заявени над двадесет доставки на пици. Управителката на пицарията е в почуда. Днес не е някакъв празник. Какво може са става. Звъни на собственика и той и казва че е забравил да я предупреди, че днес с рекламната агенция са решили да тества нов вид реклама. За 24 часа пицарията прави повече от осемдесет и пет доставки. На другия ден в 16 часа телефона замира. Рекламата е спряна. Това е било тест.

Каква е тази реклама вече се сетихте – Adwords.

А какво е Adwords? Това e рекламната платформа на Google. Изключително ефективна и таргетирана. Плаща се само, когато клиент посети сайта Ви. Можете да спирате, пускате и променяте рекламата за минути. Но за да се постигнат оптимални резултати и за бъде тази реклама с ниска стойност тя трябва да се управлява от сертифицирани специалисти.

Как работи Adwords?

Стамен се прибира в квартирата си в близо до зала Фестивална към осем и половина. Съквартиранта му се е обади че ще закъснее, което значи че може и хич да не се прибере. Стамен отваря лаптопа и пише “пица” в Google. В този момент сработва Adwords и прехваща тези ключови думи и му показа гордо най-отгоре рекламата на пицарията от Павлово. Стамен клика на рекламата и след 3 минути той вече е клиент на ‘Павловци’. Супер нали. Отвлякоха го.

Adwords може да покаже рекламите Ви отгоре, отстрани и отдолу до нормалните резултати от търсенето. Прави го само тогава, когато клиент търси това, което Вие продавате. Взима пари само тогава, когато клиента кликне на рекламата Ви.

За вас ли е Google Adwords?

През юни 2001 AT&T харчат 8.08 милиона долара за да рекламират iPhone 4 в САЩ чрез AdWords. Пицарията в Павлово се спира на месечен бюджет от 650 лв.

Ако имате сайт и той не върши това, което очаквате от него, абсолютно задължително е да пробвате Adwords. Не бихте се отказали да бъдете на мястото на пицарията от Павлово, нали?

Какво да очаквате?

След няколкочасови изчисления собственика на пицарията се спира на бюджет от 650 лв. на месец, които увеличава многократно продажбите му чрез доставка. Това почти удвоява приходите му и е по-ефективен от другия канал за реклама – листовките.

Моментален ефект, заинтересовани посетители на сайта ви, увеличение на продажбите, увеличение на познаваемостта на продуктите и фирмата Ви са неща които можете да очаквате от AdWords. Само три неща могат да намалят ефекта от тази реклама:

Търсенията на вашите продукти в Интернет не са толкова големи;
Вие обслужвате само малка територия. Ако пицарията обслужваше само Павлово щеше да получи в пъти по-малко клиенти;
Вие сами да ограничите бюджета на кампанията, макар че ако печелите от нея надали ще го направите.

Преимущества и недостатъци

Два дни след теста рекламната агенция настройва прецизно рекламата за да се показва само на клиенти от София, само в часовете в които пицарията работи, да не се показва на посетители, които търсят рецепти за пица, разширява рекламата да отвлича клиенти от нейните конкуренти, оптимизира я за мобилни телефони, така че от рекламата директно да се набира телефона за поръчки, добавя малка, голяма и семейна пица да се появяват директно в рекламата и да водят към страниците им за поръчка.

Залага бюджет от 650 лв на месец, които автоматично се разпределя за всеки ден по около 22 лв.

Сертифициран специалист от агенцията всеки ден наблюдава рекламата и променя ключовите думи за да бъде тя винаги максимално ефективна.

Таргетирана, стартира моментално, плаща се само за резултати, бързо и лесно се адаптира, вие определяте бюджета. Звучи страхотно нали?
Има и уловка: цената на ключовите думи се мени постоянно. Тя се променя като на борсата – зависи от това дали и други я наддават за нея. Ако неспециалист управлява кампанията те лесно може да излезе невъзможно скъпа.

Как се прави

Във вторник г-н Владимиров собственик на фирма за почистване от Пловдив решава и с помощта на кредитната си карта и около един час време да стартира AdWords кампания. Следващата седмица прави равносметка с Excel и разбира, че печалбата се е увеличила с около 900 лв., но дотук рекламата ми е струвала над 700 лв. Явно не си струва.

Всеки може да стартира кампания. Лесно е и е на български. Google са направили Adwords много достъпен. Има и видео уроци за това.

Но, вие сигурно с натискане на няколко копчета можете да подкарате и самолет по пистата. Ще успеете ли обаче да го управлявате.

Само сертифицираните специалисти имат познанията и опита да направят кампанията ефективна и да я поддържат така постоянно!

Безплатен тест

Случаят с пицарията в Павлово е реален и рекламната агенция в него сме ние от Ител.

Ако желаете както тях да усетите в пълна сила ефекта на Adwords за вашите продукти, ние ще направим и за вас тест безплатно.

email collection

Безспорно email маркетингът е най-директният и ефективен начин да комуникираме с нови и стари клиенти. Тази комуникация е важна за нас, защото така печелим доверието и лоялността на нашите клиенти.