parallax background

Как да разберем откъде идват посетителите на сайта ни?

25/11/2017

Как да разберем откъде идват посетителите на сайта ни?

Знаем или не знаем?

Ако имаме само брояч на сайта или даже въобще нямаме такова нещо, то ние и идея си нямaмe откъде идват и какво правят на сайта ни посетителите. Брояча може да ни даде възможност да знаем колко са на брой, но нищо повече. Ако трафика ни спадне или изненадващо се увеличи, няма как да разберем каква е причината. Ако виждаме, че има много посетители, но никой не купува, брояча също не може да ни помогне.

Как да подобрим нещо, когато не го познаваме?

Ако не знаем дали посетителите ни идват от Facebook, а не от Google, както си мислим, няма да положим услия в социалната мрежа и нищо няма да се подобри. Ако не знаем, че голямата част от посетителите ни се отказват на страницата на определен продукт, то ние няма да се замислим какъв проблем има на нея и няма да я подобрим. Дори няма да разберем, че определен продукт се търси най-много, но хората се връщат в резултатите не Google, когато го видят при нас и отиват при конкуренцията.

Броячи срещу Google Analytics

Най-попуялрното решение за този проблем се нарича Google Analytics. В него можете да имате информация за:

  • Посетителите на сайта – къде живеят, на каква възраст са, какви са интересетите им, дали са на вашия сайт от компютър, iPad или телефон и много други;
  • Откъде идват – Facebook, Google, LinkedIn или ваш партньорски сайт;
  • Какво правят – кои страници посещават, колко време стоят на тях и на коя друга страница отиват след това;
  • Какъв резултат получавате от тях – Ако покажете на Google Analytics, кои са важните за вас страници, като страницата за контакти или количката, той ще може да ви каже откъде идват хората, които купуват от вас. Ако рекламирате във Facebook, а реалните ви купувачи идват от Google, то със сигурност трябва да го знаете.

Как да го използваме?

Може да се окаже, че вие вече го имате инсталиран на сайта си. Попитайте фирмата, която е създала сайта дали са поставили кода на Google Analytics. Ако е така, нека да ви дадат достъп. Нямате такъв? Ние можем да Ви го поставим.

Сериoзната част идва разбира се с неговото използване.

  1. Първо трябва да разберете откъде идва трафика ви. Дали е от там откъдето го очаквате.
  2. След това трябва да погледнете за качестовто на посетителите от всеки канал. Ако при някои от тях посетителите стоят на сайта ви само секунди или разгледат малко страници или пък голям процент от тях се отказват веднага, нещо не е наред с тях;
  3. Разгледайте страниците си. Можете да видите какво се случава на всяка от тях. Възможно е някои важни за вас страници да се “справят” много зле.

А ако не можем да се оправим с това?

Всеки би могъ да получи обща информация от Google Analytics. За детайлен анализ е необходимо да се посети курс, където се дискутира темата в детайли. Най-добрите държат изпит пред Google и стават сертифицирани анализатори.

Ако това не е пътят за вас. Ние можем да направим анализ на сайта Ви и да ви посъветваме какви промени да направите по него или как да постъпите за да увеличите посетителите си и от кои канали.

Свържете се с нас сега и получете вашата безплатна телефонна консултация

Ние използваме бисквитки, за да подобрим преживяването ви в нашия уебсайт. Вижте тук защо ги използваме

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close